Ingyenes lesz az M6-os új szakasza egyes autóknak
Átadták kedden az M6-os autópálya M0-ás csomópontját az Érdi-tetővel összekötő 8,3 kilométeres szakaszát. A négy csomópontot is tartalmazó sztrádaszakasz 47,4 milliárd forintba került.
Az új autópálya-szakaszt Gyurcsány Ferenc miniszterelnök adta át. A mostani beruházásról szólva a miniszterelnök kiemelte: ez az ország egyetlen városi autópálya-szakasza. A kormányfő megjegyezte, hogy az M6-os autópálya tovább épül, 2010-re Budapest és Pécs ezáltal közelebb kerülhet egymáshoz.
A munkálatok során 3,2 millió köbméter földet mozgattak meg. A 2-szer 2 sávos autópálya mentén 30 alul- és felüljáró műtárgyat építettek ki és 63 ezer négyzetméter beton burkolatú pályaszerkezet javítja a környék közlekedésének feltételeit. Az építés nehézségeiről elmondta, hogy a nyomvonal mentén összesen 120 kilométer hosszúságú közművet kellett kiváltani.
A 3,5 tonna össztömeg alatti gépjárművek a frissen átadott autópályaszakaszt ingyenesen használhatják a jövőben - közölte Budai Bernadett kormányszóvivő, hozzátéve: az autópálya ingyenessége könnyebbséget jelent a sűrűn lakott településeknek, és jelentősen tehermentesíti a környék alacsonyabb rendű útjait.
Megyeri-híd: mérsékelhető a forgalomnövekedés
A Megyeri híd átadással összefüggésben utalt arra, hogy egyes településeknél forgalomnövekedés várható, a kormány célja azonban az, hogy az ott élők érdekei is érvényesüljenek.
Miután a közlekedési miniszter lefolytatta az egyeztetést az érintett településekkel, a kabinet múlt hét szerdán döntött azokról az intézkedésekről, amelyekkel mérsékelhető a forgalomnövekedés. Az intézkedések között említette, hogy felgyorsítják az aquincumi híd 10-es és 11-es főút közötti levezető szakaszának az előkészítését, valamint a Zsámbéki-medence településeit elkerülő út előkészítő munkálatait.
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium Budakalász és Pomáz önkormányzatával megállapodást köt arról, hogy a forgalomnövekedés mérséklése érdekében milyen közúti beavatkozásokra van szükség. Előkészítik a két települést érintő elkerülő út építését.
Szentendre és Szigetmonostor között a közúti híd helyett egy kisebb híd épül a gyalogosok és a kerékpárosok számára. Szigetmonostor fejlesztési támogatást kap infrastruktúrafejlesztési célok megvalósítására.
A kormányszóvivő kitért arra, hogy a Megyeri híd forgalomba helyezése után fél évvel forgalomszámlálást fognak végezni, amelynek alapján kisebb beruházások még lehetségesek a főváros területén is.