A BKV nem érti, miért bántják a bliccelők miatt
A BKV Zrt. nem érti, miért kérdőjelezik meg bliccelők elleni fellépésüket különböző fórumokon - ezt a társaság közölte vasárnap.
Mint közleményükben írták, csodálkoznak rajta, hogy "egyesek folyamatosan, több fórumon" megkérdőjelezik a BKV törekvéseit, hogy a társaság minél hatékonyabban fellépjen a nem fizető utasaival szemben, hiszen 2008-ban várhatóan 10,5-11milliárd forint kárt okoznak a bliccelők, ebből az összegből pedig akár 150 új buszt is beszerezhetne a társaság.
Emlékeztettek rá: Kocsis Istvánnak, a BKV vezérigazgatójának a pályázatában is szerepelt a jegyellenőrzés bővítése. A BKV szerint nem a büntetésre és pótdíjazásra helyezik a hangsúlyt, hanem úgynevezett "büntetést megelőző ellenőrzést" végeznek, hogy minél több potyautast szoktassanak át a rendszeres jegyvásárlásra. Hozzátették: "ez a rendszer sokkal költségkímélőbb, hatékonyabb, kulturáltabb, mint az utólagos büntetés" és végleges megoldást a bliccelő utasokat automatikusan kiszűrő "elektronikus bemeneti ellenőrző rendszertől (e-ticketing)" várja a társaság.
A közlekedési társaság kiemelte: a tavaly márciustól a metróknál bevezetett fokozott ellenőrzés tapasztalataiból kiindulva tisztábbak a BKV járatai, állomásai, nőtt az utasok biztonságérzete, és a megtakarításból a szolgáltatás javítására is többet tud fordítani a társaság.
A BKV pénteken közleményben tudatta, hogy szalagkorlátokkal zárja le még ebben a hónapban a 7E autóbusz Kelenföldi pályaudvari, valamint a 4-6-os villamos Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri és Fehérvári úti végállomását a BKV a bliccelők elől; a lezárt területre csak érvényes jeggyel és bérlettel lehet majd belépni.
A 7E buszjárat Etele téri (Kelenföldi pályaudvari) végállomásánál szeptember 22-én jelennek meg először a szalagkorlátok, valamint a jegyellenőrzést segítő biztonsági őrök, míg a 4-6-os villamos végállomásain szeptember 29-én.
Ughy Attila (Fidesz), a fővárosi önkormányzat közterület-használatot engedélyező bizottságának elnöke pénteken azt mondta, hogy hónapokkal ezelőtt személyes tájékoztatást kértek Balogh Zsolt és Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettesektől erről az ötletről, ehelyett azonban csak egy levelet kaptak, hogy szerintük városképileg nem lesz aggályos a kordonállítás. Az elnök leszögezte, hogy városképi ügyekben a szakbizottság, és nem a BKV az illetékes. Hozzátette, hogy emellett van egy olyan vetülete is a dolognak, hogy a kordonok közterületet zárnak le, foglalnak el. Ilyen esetben pedig még az egy négyzetméternyi területet használó virágárus is fizet, illetve engedélyre van szüksége.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője szintén pénteken arra mutatott rá, hogy ez a szakmailag értelmetlen és elfogadhatatlan "ostoba ötlet" nem hoz majd többletbevételt a BKV-nak.
A közlekedéssel foglalkozó civil szervezet szóvivője felhívta a figyelmet arra is, hogy igen ellentmondásos közleményeket ad ki a BKV a bliccelők számáról. A cég pénteki közleménye szerint június elejéig 200 ezer esetben kezdeményeztek pótdíjazást, a BKV július 15-i közleménye viszont arról szól, hogy "lefülelték" idén a 300 ezredik bliccelőt.
A BKV erre reagálva vasárnap azt közölte: "a két időpont között eltelt másfél hónap alatt nőtt a bliccelők száma, ugyanakkor a potyautasok elkapása nem minden esetben jelenti a pótdíjazás kezdeményezésének elindítását, jelenthet helyszíni bírságot is".