2008. május. 20. 14:08
MTI
Utolsó frissítés: 2008. május. 20. 15:09
Itthon
Támogatják a BKV új paraméterkönyv-javaslatát
A jövő héten a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága elé kerül a BKV ez évi paraméterkönyvének, összmenetrendjének legújabb változata - közölte Lakos Imre, a testület elnöke.
A szabad demokrata politikus elmondta, hogy a Főpolgármesteri Kabinet által kedden tárgyalt javaslat már csak 1,1 milliárd forintos járműüzemeltetéssel kapcsolatos költségmegtakarítással számol. Az augusztus 21-én bevezetendő paraméterkönyv-tervezet elfogadásával a teljes rendszerre vonatkozóan "2,67 százalékos vonali kocsi kilométer és 2,27 százalékos vonali férőhelykilométer-csökkenés valósulna meg".
A Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes által jegyzett helyszíni kiosztású előterjesztésben a korábbiakhoz képest kevesebb járatot érintenek az átalakítások. A tervezetben a fejlesztések dominálnak. A kerületi fejlesztések követik a városszerkezetet, például a 6-os és a 9-es busznak az összekapcsolásával hosszabb járat jön létre. Az ütemes, egymással összehangolt menetrend alkalmazásával csökkentik az átszállási időszükségletet, illetve az eljutási időket. Ezáltal a tervezet kiszámíthatóbbá és tervezhetőbbé teszi az utasok eljutási lehetőségeit.
Az üzemkezdési és zárási idők alapvetően nem változnak, néhány esetben, főként a metrócsatlakozások érdekében nő az üzemidő. A tervezet alapján a megfelelő utazási kényelem érdekében a kevésbé forgalmas napszakokban a férőhely-kihasználtság maximum 70 százalékos, csúcsidőszakban pedig 90 százalékos lehet. Ez utóbbinál négy emberrel számolnak egy négyzetméteren a járműveken.
Lakos Imre közölte, hogy a javaslatot a kerületek, a civil szervezetek és a szakszervezetek is támogatják, így szerinte a bizottság is várhatóan elfogadja azt. Arról, hogy ez a javaslat miként érinti a bizottság ülése előtti napra meghirdetett BKV-sztrájkot, az elnöknek még nincs információja.
Budai László, a BKV közlekedési igazgatóságának főosztályvezetője által "konszenzusos paraméterkönyvnek" nevezett dokumentumban foglaltak szerint szeptembertől 35 autóbusszal és 10 trolibusszal kevesebb közlekedne a fővárosban.
A tervezet kialakításakor az egyik legfontosabb szempont a viszonylatok összehangolása volt, mint például a Deák Ferenc téri metrók indulásának és érkezésének egyeztetése, vagy a 6-os és a 9-es autóbuszok vonalainak összekötése, amellyel így egyetlen, 20 kilométeres útvonalon teremtenének összeköttetést Óbuda és Kőbánya között - részletezte a főosztályvezető.
Jelentősebb változásokra a XXII. kerületben is lehet számítani, ahol "új viszonylatokat tártak fel", így például a Háros utcában is lesznek megállóhelyek. Az új tervezetben járműbeszerzéssel nem számolnak, inkább átcsoportosításokkal bővítenék az alacsonypadlós autóbuszokkal lefedett útvonalakat - mutatott rá Budai László.
A főosztályvezető hangsúlyozta, hogy az új paraméterkönyv-tervezetet "intenzív egyeztetés-sorozattal alakították ki: a cég vezetősége a dokumentum kialakításába bevont civil, önkormányzati és szakszervezeti képviselőket is."
A Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes által jegyzett helyszíni kiosztású előterjesztésben a korábbiakhoz képest kevesebb járatot érintenek az átalakítások. A tervezetben a fejlesztések dominálnak. A kerületi fejlesztések követik a városszerkezetet, például a 6-os és a 9-es busznak az összekapcsolásával hosszabb járat jön létre. Az ütemes, egymással összehangolt menetrend alkalmazásával csökkentik az átszállási időszükségletet, illetve az eljutási időket. Ezáltal a tervezet kiszámíthatóbbá és tervezhetőbbé teszi az utasok eljutási lehetőségeit.
Az üzemkezdési és zárási idők alapvetően nem változnak, néhány esetben, főként a metrócsatlakozások érdekében nő az üzemidő. A tervezet alapján a megfelelő utazási kényelem érdekében a kevésbé forgalmas napszakokban a férőhely-kihasználtság maximum 70 százalékos, csúcsidőszakban pedig 90 százalékos lehet. Ez utóbbinál négy emberrel számolnak egy négyzetméteren a járműveken.
Lakos Imre közölte, hogy a javaslatot a kerületek, a civil szervezetek és a szakszervezetek is támogatják, így szerinte a bizottság is várhatóan elfogadja azt. Arról, hogy ez a javaslat miként érinti a bizottság ülése előtti napra meghirdetett BKV-sztrájkot, az elnöknek még nincs információja.
Budai László, a BKV közlekedési igazgatóságának főosztályvezetője által "konszenzusos paraméterkönyvnek" nevezett dokumentumban foglaltak szerint szeptembertől 35 autóbusszal és 10 trolibusszal kevesebb közlekedne a fővárosban.
A tervezet kialakításakor az egyik legfontosabb szempont a viszonylatok összehangolása volt, mint például a Deák Ferenc téri metrók indulásának és érkezésének egyeztetése, vagy a 6-os és a 9-es autóbuszok vonalainak összekötése, amellyel így egyetlen, 20 kilométeres útvonalon teremtenének összeköttetést Óbuda és Kőbánya között - részletezte a főosztályvezető.
Jelentősebb változásokra a XXII. kerületben is lehet számítani, ahol "új viszonylatokat tártak fel", így például a Háros utcában is lesznek megállóhelyek. Az új tervezetben járműbeszerzéssel nem számolnak, inkább átcsoportosításokkal bővítenék az alacsonypadlós autóbuszokkal lefedett útvonalakat - mutatott rá Budai László.
A főosztályvezető hangsúlyozta, hogy az új paraméterkönyv-tervezetet "intenzív egyeztetés-sorozattal alakították ki: a cég vezetősége a dokumentum kialakításába bevont civil, önkormányzati és szakszervezeti képviselőket is."
Itthon
MTI
2008. május. 20. 12:31
Közoktatási szervezetek: ne legyen BKV-sztrájk az érettségi napján
Karrier
MTI
2008. május. 14. 12:30
Nemzetközi pályázatot írnának ki a BKV vezérigazgatói posztjára
Itthon
HavariaPress
2008. május. 17. 10:46
Töpörödik a BKV-bérlet
Karrier
MTI
2008. május. 13. 17:26
Továbbra sincs megegyezés a BKV és a szakszervezetek között
Itthon
MTI
2008. május. 20. 08:22