2008. május. 05. 09:57 MTI Utolsó frissítés: 2008. május. 05. 09:59 Itthon

Hiller elégedett az érettségi rendszerrel

A kétszintű érettségi rendszere sikeresnek bizonyult, mert igazságosabbá és kiszámíthatóbbá tette a magyar felsőoktatás felvételi rendszerét, nyitott vizsgarendszerével több esélyt nyújt a diákoknak, ösztönzőleg hat - írta Hiller István szakminiszter az érettségiző diákokhoz intézett köszöntőjében, amelyet hétfőn tett közzé honlapján a szaktárca.

A 2005-ben bevezetett kétszintű érettségi rendszer segítségével lehetőségük van a diákoknak a korábbiaktól eltérően - ahol külön kellett érettségi- és külön egyetemenként, főiskolánként eltérő felvételi vizsgát tenni - egy egységes követelményrendszer alapján megmérettetni az egyetemi és főiskolai felvételik során. E rendszerben az érettségi vizsga eredményei alapján számolják ki a felvételi pontokat, tehát csak egyszer kell vizsgázniuk - tette hozzá.

A miniszter felhívta a figyelmet arra, hogy ez nem jelent egyszeri esélyt, hisz mindenkinek módjában áll ismétlő, kiegészítő, illetve szintemelő érettségi vizsgát tenni a következő alkalommal, ha nincs megelégedve az érettségi vizsga eredményével vagy a választott felsőoktatási intézmény felvételi tárgyként olyan vizsgatárgyat határoz meg, amelyből még nem tett érettségit, illetve az emelt szintű érettségi vizsga után járó többletpontokat szeretné megszerezni. Egyre többen jelentkeznek egyes vizsgatárgyakból az előrehozott érettségire, és lehetőség van javító, illetve pótló érettségi vizsga letételére is.

A tárca vezetője kitért arra is, hogy 2008-tól - tovább finomítva a rendszer hatékonyságát - megváltozott a felvételi pontszámítás: a megszerezhető pontok - a többletpontokkal együtt - 144 pontról 480 pontra emelkedtek, lehetővé téve ezáltal a precízebb mérést, a diákok tudásának pontosabb összevetését.

A miniszter sikeres vizsgát kívánva a diákoknak kiemelte: az érettségi mindenki életében az egyik legfontosabb állomás, az egyik legfontosabb lépés. Lépés az új felé, hisz bármely utat választják - akár dolgozó felnőtté válnak, akár folytatják tanulmányaikat -, az iskolában megszerzett tudás lehetőség a boldogulásra vagy a tudás további gyarapítására. "Az elmúlt iskolaévek, a végigtanult délutánok, végigizgult felelések és a megszerzett tudás valóban azzá tették Önöket, amivé válni szerettek volna: tudatos, sokoldalú emberekké, akik tisztában vannak vele, mit akarnak az élettől, mernek dönteni, és a döntésükért felelősséget vállalni" - írta Hiller István.

Hiller István azt ígérte, hogy a magyar kormány oktatási minisztereként, ahogy eddig is, ezután is mindent elkövet azért, hogy minőségcentrikus, európai színvonalú, tehetségközpontú képzésben legyen részük a diákoknak. "Önök már nemcsak egymással, hanem London, New York, Sydney, Peking fiataljaival is versenyben állnak egy kíméletlenül erős, globális munkaerőpiacon. Akár tovább tanulnak, akár dolgozni kezdenek, két dologra mindig szükségük lesz: a megszerzett tudásra és kitartásra" fogalmazott a miniszter.

Hirdetés