Megijedhettek reggel az Erste Bank ügyfelei
Hiba történt az Erste Bank által használt sms-küldési hálózatban. A netbankot és Kártyaőrt használó ügyfelek mobiltelefonjára hajnali háromkor belépési kódot és vásárlást igazoló sms-ek érkeztek. A duplikálás tényét a bank elismerte.
Elnézést kérnek |
"Technikai okok miatt 2007.12.06-án reggel egyes bejelentkezési SMS-kódok kétszer kerültek kiküldésre. A hibát megszüntettük, az esetleges kellemetlenségért szíves elnézését kérjük" - olvasható a pénzintézet üzenete a NetBank nyitóoldalán. |
A hajnali sms-sel ébredő ügyfélnek persze nem lehet sejtése arról, hogy ez a nyolcjegyű szám ugyanaz a nyolcjegyű szám, különösen ha napközben törölte a korábbit. Abban mindenesetre bízhat, hogy az esetleges illetéktelen behatoló a szimpla belépéssel elvileg nagy kárt még nem tehet, hiszen átutalást csak újabb tranzakciós kód fogadásával és beírásával bonyolíthat le, ezek érvényessége ráadásul öt perc után lejár. A napközbeni vásárlásról hajnalban újabb szöveges üzenetet fogadó felhasználók pedig abba kapaszkodhattak, hogy az sms-ben közölt vásárlás időpontja és összege megegyezik a valódi vásárlás adataival.
A bank kérdésünkre nem tudta megmondani, mekkora ügyfélkört érint a dolog, kommunikációs osztályuk szerint "mindazokat, akik szerdán netbankoltak vagy vásároltak, s visszaigazoló sms-t kapnak".