2007. december. 06. 11:00 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. december. 06. 16:23 Itthon

Megijedhettek reggel az Erste Bank ügyfelei

Hiba történt az Erste Bank által használt sms-küldési hálózatban. A netbankot és Kártyaőrt használó ügyfelek mobiltelefonjára hajnali háromkor belépési kódot és vásárlást igazoló sms-ek érkeztek. A duplikálás tényét a bank elismerte.

Nincs okuk aggodalomra azoknak az Erste Netbank-előfizetőknek, akik tegnap, illetve ma hajnalban az internetbank-szolgáltatás használatához szükséges, sms-en küldött egyszeri belépési kódot találtak mobiltelefonjukon - közölte a pénzintézet ügyfélszolgálata. A cég sejtése szerint a hibát a T-Mobile üzenetküldő szolgáltatása követte el azzal, hogy éjszaka újfent kiküldte a napközben egyszer már továbbított belépési kódokat, illetve a vásárlási visszaigazolást tartalmazó sms-eket. A mobilcég szerint nem náluk történt a rendellenesség.

Elnézést kérnek

"Technikai okok miatt 2007.12.06-án reggel egyes bejelentkezési SMS-kódok kétszer kerültek kiküldésre. A hibát megszüntettük, az esetleges kellemetlenségért szíves elnézését kérjük" - olvasható a pénzintézet üzenete a NetBank nyitóoldalán.

A pénzintézet internetbankjának felhasználói egyébként viszonylagos biztonságban vannak: a Netbank-azonosító és a felhasználói név mellett egy felhasználó által kitalált bejelentkezési jelszó beírásával lehet egyáltalán megkezdeni a bejelentkezést. A művelet közben sms-en küldött nyolcjegyű bejelentkezési számkód pedig még ezen felül is szükséges a belépéshez. Ez utóbbit, illetve a bankkártyás vásárlások alkalmával küldött visszaigazoló sms-t küldte ki újra a rendszer hajnalban.

A hajnali sms-sel ébredő ügyfélnek persze nem lehet sejtése arról, hogy ez a nyolcjegyű szám ugyanaz a nyolcjegyű szám, különösen ha napközben törölte a korábbit. Abban mindenesetre bízhat, hogy az esetleges illetéktelen behatoló a szimpla belépéssel elvileg nagy kárt még nem tehet, hiszen átutalást csak újabb tranzakciós kód fogadásával és beírásával bonyolíthat le, ezek érvényessége ráadásul öt perc után lejár. A napközbeni vásárlásról hajnalban újabb szöveges üzenetet fogadó felhasználók pedig abba kapaszkodhattak, hogy az sms-ben közölt vásárlás időpontja és összege megegyezik a valódi vásárlás adataival.

A bank kérdésünkre nem tudta megmondani, mekkora ügyfélkört érint a dolog, kommunikációs osztályuk szerint "mindazokat, akik szerdán netbankoltak vagy vásároltak, s visszaigazoló sms-t kapnak".
Hirdetés