2006. július. 27. 18:10 MTI Utolsó frissítés: 2006. július. 27. 18:10 Itthon

MSZP: a kormány a választási ígéreteit teljesíti az NFT-vel

A második Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) bemutatásával nem tesz mást a kormány, mint teljesíti választási ígéreteit – mondta Mesterházy Attila, az MSZP frakcióvezető-helyettese csütörtökön.

Azért, hogy a terv keretében rendelkezésre álló forrásokat Magyarország igénybe tudja venni, hogy azokat ne "lyukas kosárba öntsük", szükségesek a kiigazító intézkedések és az országreform – jelentette ki a kormánypárti politikus. Mesterházy Attila elmondta, hogy az MSZP-frakció egyetért azzal, hogy minél hamarabb meghirdessék a terv keretében kiírásra kerülő pályázatokat. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Bajnai Gordon fejlesztéspolitikáért felelős kormánybiztos csütörtökön mutatta be a második Nemzeti Fejlesztési Tervet.

A hétéves programról van szó, de az meghatározza Magyarország fejlődési irányát a következő 10-15 évben – mondta a frakcióvezető-helyettes. A terv keretében Magyarország lakosonként nyolcszázezer forintot költhet el – tette hozzá.

Mesterházy Attila szerint a tervvel "fejlődési ugrás" mehet végbe az országban, a rendelkezésre álló fejlesztési forrásokkal felzárkózhatunk az európai uniós fejlettségi szinthez. A szocialista politikus fontosnak nevezte a fejlesztési tervvel kapcsolatban az átláthatóságot, a számonkérhetőséget. A kormány szerint az összes forrást ki kell tenni az asztalra, hogy látható legyen az állampolgárok számára is - közölte. A forrásokról nem a minisztériumok fognak külön-külön dönteni, hanem a kormány – tette hozzá. Mesterházy Attila szólt arról is, hogy az Új Magyarország nevet viselő fejlesztési tervről augusztus 1-én indul a társadalmi egyeztetés.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.