2006. április. 03. 14:08 MTI Utolsó frissítés: 2006. április. 03. 16:44 Itthon

Víz a Batthyány téri aluljáróban

Budapesten ömlik a víz a Batthyány téri aluljáró és a HÉV-állomás plafonjából. "Egy elektromos kábel védőcsatornája, egy 10-15 centiméteres eternit cső vezeti be ide a vizet" - adott helyzetjelentést Aba Botond, a BKV vezérigazgatója.

A Batthyány téri aluljáró. 
Még nem fenyegeti a metrót
© hvg.hu
Aba Botond szerint - aki  a főpolgármesterrel közösen tartott sajtótájékoztatót a Batthyány téren - kizárt, hogy a víz nyomásától beszakadjon az aluljáró födémszerkezete, de azt elképzelhetőnek tartja, hogy a mennyezet károsodni fog. Az egybefüggő vízoszlop alatti területet homokzsákokkal vették körül. A BKV vezérigazgatója szerint szinte kizárt, hogy a néhány méterre lévő metróbejárót is elérje a víz. Ha ez mégis megtörténne, kapukkal zárhatják le az átjárót.
   
A Batthyány téri és a Margit hídi HÉV-megállót is le kellett zárni a szivárgó víz miatt. 

A vezérigazgató kifejtette, hogy a metró közlekedését azután is fenntarthatják, ha netán a Batthyány téri metrómegállót le kellene zárniuk. Ez esetben a szerelvények megállás nélkül haladnak át az
állomáson. 
   
Aba Botond hangsúlyozta, hogy a metró közlekedése teljesen üzembiztos. A Batthyány téri kábelalagutak viszont vízzel telítődtek. Egy elektromos kábel védőcsöve bevezeti ugyanis a vizet a metróba. A vízbetörés helyét megtalálták, s a vezérigazgató reményei szerint néhány órán belül megszüntetik ezt a hibát.
Megjegyezte, hogy jelenleg 20 szivattyú dolgozik a víz eltávolításán folyamatosan. 
   
Aba Botond közölte: ha a Duna vízszintje átlép a kőgáton, akkor a Batthyány téri polgári védelmi kapukat lezárják, s a metrószerelvények csak áthaladnak majd az állomáson. Az aluljáróban lévő üzleteket ebben az esetben lezárják, csakúgy, mint magát az aluljárót is.

Nagy Tihamér, a HÉV főmérnöke szerint a végállomáson a legsúlyosabb a helyzet. A Batthyány téri végállomás tetejéről folyamatosan ömlik a víz a falak mentén. A főmérnök számításai szerint 8-10 liter folyik be másodpercenként. A HÉV-szerelvények ezért csak a felszínen közlekednek.
   
Az aluljárót és a HÉV-állomást a 2005-ös metrórekonstrukcióval egy időben újították fel. A programban azonban nem szerepelt a födémszerkezet szigetelése, annak ellenére, hogy 2002-ben a mostanihoz hasonlóan beszivárgott a Duna vize - mondta a főmérnök.
   
A vízömlés helyszínén sajtótájékoztatót tartó Demszky Gábor az MTI azon kérdésére, hogy a födémszerkezetet miért nem újították fel tavaly, illetve a főváros tervezi-e, hogy a jövőben ez megtörténik, a következőt mondta.
   
"Ezt el kell viselni és utólag elhárítani a károkat". Demszky Gábor szerint át kell gondolni, hogy a viszonylag ritka rendkívüli katasztrófahelyzetek miatt megéri-e egyáltalán újraszigetelni a HÉV-állomás födémszerkezetét. A főpolgármester hozzátette, hogy a hiba elhárítása után a főváros kártérítést kér a kivitelezőtől.
Hirdetés
Itthon hvg.hu 2025. február. 26. 17:08

Havasi Bertalan utódja, Máté János kenderesi földbirtokos titokzatosabb, mint Columbo felesége, vagyonából pedig tízmilliók tűntek el

Tíz éve dolgozik Orbán Viktor közelében, mégis kevesen ismerik Máté Jánost, aki Havasi Bertalan feladatainak java részét átveszi. Máté 2015 óta nemcsak szervezi a kormányfő programjait, a java részükön ott is van. Sok szál köti Békés megyéhez, cége, szántói vannak arra, vagyonnyilatkozataiból pedig az is kiderül, hogy egy év alatt el tud költeni 43 milliót nyom nélkül.