2006. április. 03. 14:08 MTI Utolsó frissítés: 2006. április. 03. 16:44 Itthon

Víz a Batthyány téri aluljáróban

Budapesten ömlik a víz a Batthyány téri aluljáró és a HÉV-állomás plafonjából. "Egy elektromos kábel védőcsatornája, egy 10-15 centiméteres eternit cső vezeti be ide a vizet" - adott helyzetjelentést Aba Botond, a BKV vezérigazgatója.

A Batthyány téri aluljáró. 
Még nem fenyegeti a metrót
© hvg.hu
Aba Botond szerint - aki  a főpolgármesterrel közösen tartott sajtótájékoztatót a Batthyány téren - kizárt, hogy a víz nyomásától beszakadjon az aluljáró födémszerkezete, de azt elképzelhetőnek tartja, hogy a mennyezet károsodni fog. Az egybefüggő vízoszlop alatti területet homokzsákokkal vették körül. A BKV vezérigazgatója szerint szinte kizárt, hogy a néhány méterre lévő metróbejárót is elérje a víz. Ha ez mégis megtörténne, kapukkal zárhatják le az átjárót.
   
A Batthyány téri és a Margit hídi HÉV-megállót is le kellett zárni a szivárgó víz miatt. 

A vezérigazgató kifejtette, hogy a metró közlekedését azután is fenntarthatják, ha netán a Batthyány téri metrómegállót le kellene zárniuk. Ez esetben a szerelvények megállás nélkül haladnak át az
állomáson. 
   
Aba Botond hangsúlyozta, hogy a metró közlekedése teljesen üzembiztos. A Batthyány téri kábelalagutak viszont vízzel telítődtek. Egy elektromos kábel védőcsöve bevezeti ugyanis a vizet a metróba. A vízbetörés helyét megtalálták, s a vezérigazgató reményei szerint néhány órán belül megszüntetik ezt a hibát.
Megjegyezte, hogy jelenleg 20 szivattyú dolgozik a víz eltávolításán folyamatosan. 
   
Aba Botond közölte: ha a Duna vízszintje átlép a kőgáton, akkor a Batthyány téri polgári védelmi kapukat lezárják, s a metrószerelvények csak áthaladnak majd az állomáson. Az aluljáróban lévő üzleteket ebben az esetben lezárják, csakúgy, mint magát az aluljárót is.

Nagy Tihamér, a HÉV főmérnöke szerint a végállomáson a legsúlyosabb a helyzet. A Batthyány téri végállomás tetejéről folyamatosan ömlik a víz a falak mentén. A főmérnök számításai szerint 8-10 liter folyik be másodpercenként. A HÉV-szerelvények ezért csak a felszínen közlekednek.
   
Az aluljárót és a HÉV-állomást a 2005-ös metrórekonstrukcióval egy időben újították fel. A programban azonban nem szerepelt a födémszerkezet szigetelése, annak ellenére, hogy 2002-ben a mostanihoz hasonlóan beszivárgott a Duna vize - mondta a főmérnök.
   
A vízömlés helyszínén sajtótájékoztatót tartó Demszky Gábor az MTI azon kérdésére, hogy a födémszerkezetet miért nem újították fel tavaly, illetve a főváros tervezi-e, hogy a jövőben ez megtörténik, a következőt mondta.
   
"Ezt el kell viselni és utólag elhárítani a károkat". Demszky Gábor szerint át kell gondolni, hogy a viszonylag ritka rendkívüli katasztrófahelyzetek miatt megéri-e egyáltalán újraszigetelni a HÉV-állomás födémszerkezetét. A főpolgármester hozzátette, hogy a hiba elhárítása után a főváros kártérítést kér a kivitelezőtől.
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.