2005. július. 04. 16:25
MTI
Utolsó frissítés: 2005. július. 04. 16:27
Itthon
Nem lesz sztrájk a BKV-nál
Szeptembertől a BKV-járművezetők megkapják a kollektív szerződésben előírt második húszperces pihenőidejüket is - ezzel elhárult egy esetleges sztrájkveszély.
Az érdekegyeztetés résztvevőinek tájékoztatása szerint a megállapodásban, amelyet az öt szakszervezeti szövetség és a BKV vezetősége írt alá, a cég vezetősége elismeri, hogy június 16. óta nem teljesül a kollektív szerződésnek az a pontja, amelyben a cégvezetés vállalta a többlet-pihenőidőt; a járművezetők ezt szeptembertől kapják meg.
Az rt. vezetése augusztus 5-ig dolgozza ki az új menetrendet, ennek alapján kiderül, mennyi lesz a plusz-pihenőidő költsége - közölte Aba Botond vezérigazgató. Hozzátette: örül a sikeres megegyezésnek, amellyel véglegesen elhárult egy esetleges sztrájkveszély.
A szakszervezetek képviselői elmondták, hogy áprilistól kellett volna bevezetni a kollektív szerződés módosítása alapján a második húszperces pihenőidőt. Nemes Gábor, a főként buszvezetőket tömörítő szakszervezet elnöke közölte, azt tekintik majd igazán sikernek, ha a mintegy ötezer járművezető megkapja az újabb pihenőidőt.
Az érdekképviseleti vezető kifejtette, hogy eltérő európai gyakorlat van a járművezetők munkaközi pihenőidejével kapcsolatban. Bizonyos tekintetben "előrébb járnak Európában mint nálunk" - jegyezte meg. Hozzátette, "nem egy elrugaszkodott kérés az, ha azt szeretnék, hogy a járművezetők kétszer húsz percre kiszállnának a járművezetésből".
Aba Botond megerősítette azt a korábbi kijelentését, miszerint minimum 400 millió forintra van szükség a plusz pihenőidő biztosításához. Ennek forrását az üzleti terven belüli átcsoportosításokkal keresik.
Az rt. vezetése augusztus 5-ig dolgozza ki az új menetrendet, ennek alapján kiderül, mennyi lesz a plusz-pihenőidő költsége - közölte Aba Botond vezérigazgató. Hozzátette: örül a sikeres megegyezésnek, amellyel véglegesen elhárult egy esetleges sztrájkveszély.
A szakszervezetek képviselői elmondták, hogy áprilistól kellett volna bevezetni a kollektív szerződés módosítása alapján a második húszperces pihenőidőt. Nemes Gábor, a főként buszvezetőket tömörítő szakszervezet elnöke közölte, azt tekintik majd igazán sikernek, ha a mintegy ötezer járművezető megkapja az újabb pihenőidőt.
Az érdekképviseleti vezető kifejtette, hogy eltérő európai gyakorlat van a járművezetők munkaközi pihenőidejével kapcsolatban. Bizonyos tekintetben "előrébb járnak Európában mint nálunk" - jegyezte meg. Hozzátette, "nem egy elrugaszkodott kérés az, ha azt szeretnék, hogy a járművezetők kétszer húsz percre kiszállnának a járművezetésből".
Aba Botond megerősítette azt a korábbi kijelentését, miszerint minimum 400 millió forintra van szükség a plusz pihenőidő biztosításához. Ennek forrását az üzleti terven belüli átcsoportosításokkal keresik.
Itthon
MTI
2005. április. 18. 14:06
Még több BKV-ellenőr lesz
Itthon
MTI
2005. április. 14. 08:12
Milliókat kaszál a BKV a szigorított jegyellenőrzéssel
Itthon
MTI
2005. május. 26. 19:53
Sűríti, meghosszabbítja és megszünteti járatait a BKV
Gazdaság
MTI
2005. június. 09. 19:54
Hamis bérletek miatt rúgtak ki két BKV-pénztárost
Itthon
MTI
2005. május. 23. 11:27
Prémium-megvonás BKV-vezetőknél
Gazdaság
MTI
2005. május. 03. 19:50
Felszámolja hajózási kft.-jét a BKV
Itthon
MTI
2005. június. 23. 19:55