2005. január. 12. 14:07 MTI Utolsó frissítés: 2005. január. 12. 14:11 Itthon

A BKV szolgálati járatain is utazhatnánk éjszaka

A BKV gazdaságtalanul üzemelő éjszakai szolgálati járatainak bevonásával sok ember éjszakai tömegközlekedését segíthetnék, s egyúttal, akár évi 100-150 millió forintot is megtakaríthatnának az ésszerű hálózat kialakításával - hangzott el a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tájékoztatóján szerdán Budapesten.

A BKV jelenleg 107 éjszakai buszjáratot üzemeltet négyezer kilométeren dolgozóinak szállítására, ezek azonban utasokat nem visznek. Az egyesület ezek jórészét bevonná az éjszakai utas szállításba, és javasolja azt is, hogy a jelenlegi 18 éjszakai buszjáratot 31-re növeljék Budapesten - mondta Vitézy Dávid és Dorner Lajos elnökségi tag.

A civil szervezet képviselői szerint egy európai nagyvárosban elengedhetetlen a jól működő, utas központú éjszakai tömegközlekedési hálózat. Emlékeztettek rá, hogy jelenleg éjszaka Budapest nagy területei megközelíthetetlenek tömegközlekedéssel. Példaként említették, hogy a XXIII. kerület egész területén nem jár busz egész éjszaka.

Hirdetés
hvg360 Matalin Dóra 2025. május. 05. 19:30

Orosz Dénes: A Demjén-filmmel semmilyen rendszer mellé vagy ellen nem álltam

Kapott állami támogatást, de a Hogyan tudnék élni nélküled? ideológiamentes film, a költségigényes magyar filmek közül az egyetlen, amely visszahozta az árát, és egyetlen célja volt: szórakoztatni – mondja a rendszerváltás óta legnézettebb magyar film rendezője. Látja a közállapotokat, hogy zaklatott a társadalom, az emberek ugranak mindenre, mégis arra biztat mindenkit, hogy próbálják lehántani ezeket a rétegeket és nézőként befogadni a filmeket. HVG-portré.