2005. január. 12. 14:07 MTI Utolsó frissítés: 2005. január. 12. 14:11 Itthon

A BKV szolgálati járatain is utazhatnánk éjszaka

A BKV gazdaságtalanul üzemelő éjszakai szolgálati járatainak bevonásával sok ember éjszakai tömegközlekedését segíthetnék, s egyúttal, akár évi 100-150 millió forintot is megtakaríthatnának az ésszerű hálózat kialakításával - hangzott el a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tájékoztatóján szerdán Budapesten.

A BKV jelenleg 107 éjszakai buszjáratot üzemeltet négyezer kilométeren dolgozóinak szállítására, ezek azonban utasokat nem visznek. Az egyesület ezek jórészét bevonná az éjszakai utas szállításba, és javasolja azt is, hogy a jelenlegi 18 éjszakai buszjáratot 31-re növeljék Budapesten - mondta Vitézy Dávid és Dorner Lajos elnökségi tag.

A civil szervezet képviselői szerint egy európai nagyvárosban elengedhetetlen a jól működő, utas központú éjszakai tömegközlekedési hálózat. Emlékeztettek rá, hogy jelenleg éjszaka Budapest nagy területei megközelíthetetlenek tömegközlekedéssel. Példaként említették, hogy a XXIII. kerület egész területén nem jár busz egész éjszaka.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.