2004. október. 08. 13:31
Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00
Itthon
Budapest egész területén parkolási díjat szednének a zöldek
A díjtalan közterületi parkolás teljes körű megszüntetését és az új fővárosi parkolási rendelet mielőbbi elfogadását szorgalmazta a Levegő Munkacsoport petíciójában.
A petíciót utcai demonstráció keretében, a budapesti városháza kapujában adtak át Vajda Pál főpolgármester-helyettesnek, aki teljes mértékben egyetértett a felvetésekkel. Lukács András, a környezetvédő munkacsoport vezetője mintegy kéttucat az autós közlekedés ellen transzparensekkel tiltakozó tüntető élén vonult az Astoriától a városházához.
Lukács elmondta, hogy az általuk megismert rendelettervezet előírásai sokkal enyhébbek ugyan annál, mint amire szükség lenne, azonban még ezek révén is jelentősen hozzá lehetne járulni Budapest súlyos közlekedési és környezeti helyzetének javításához. A tervezet pozitívumként szólt arról, hogy a mai - szerinte - igazságtalan helyzetet megszüntetve, jelentősen növelné a parkolási tarifákat, s a díjfizetést városszerte fokozatosan kiterjesztené a helyben lakók autóira is.
A parkolási díjakból származó bevételeket a tömegközlekedés javítására és a közterületek felújítására kellene költeni - tette hozzá Lukács.
Vajda Pál (MSZP) elmondta, hogy a rendelettervezetet a szakma elkészítette, a városházi politikai konszenzus, a civil szervezetek és a kerületek egyetértése azonban még hiányzik, és csak ezek birtokában kerülhet a közgyűlés elé. A politikus kijelentette: "minden erőmmel azon vagyok, hogy mielőbb egy többségi konszenzus jöjjön létre", mivel a parkolási helyzetet rendezni kell.
Vajda leszögezte, a parkolási stratégia lényege az, hogy a lakossági parkolást a díjfizetésből támogatott őrzött parkolókba koncentrálják. A közterületeken pedig csak üzleti jellegű parkolás lenne, így van ez a világon mindenütt - fűzte hozzá.
A parkolási rendelettervezetről legutóbb az európai parlamenti választások előtt alakult ki nagyobb vita. A nyári szünetet követően az MSZP szorgalmazására a főpolgármesteri kabinet a szocialista párt tisztújítását követő időszakra halasztotta az anyag véglegesítését.
(MTI)
Lukács elmondta, hogy az általuk megismert rendelettervezet előírásai sokkal enyhébbek ugyan annál, mint amire szükség lenne, azonban még ezek révén is jelentősen hozzá lehetne járulni Budapest súlyos közlekedési és környezeti helyzetének javításához. A tervezet pozitívumként szólt arról, hogy a mai - szerinte - igazságtalan helyzetet megszüntetve, jelentősen növelné a parkolási tarifákat, s a díjfizetést városszerte fokozatosan kiterjesztené a helyben lakók autóira is.
A parkolási díjakból származó bevételeket a tömegközlekedés javítására és a közterületek felújítására kellene költeni - tette hozzá Lukács.
Vajda Pál (MSZP) elmondta, hogy a rendelettervezetet a szakma elkészítette, a városházi politikai konszenzus, a civil szervezetek és a kerületek egyetértése azonban még hiányzik, és csak ezek birtokában kerülhet a közgyűlés elé. A politikus kijelentette: "minden erőmmel azon vagyok, hogy mielőbb egy többségi konszenzus jöjjön létre", mivel a parkolási helyzetet rendezni kell.
Vajda leszögezte, a parkolási stratégia lényege az, hogy a lakossági parkolást a díjfizetésből támogatott őrzött parkolókba koncentrálják. A közterületeken pedig csak üzleti jellegű parkolás lenne, így van ez a világon mindenütt - fűzte hozzá.
A parkolási rendelettervezetről legutóbb az európai parlamenti választások előtt alakult ki nagyobb vita. A nyári szünetet követően az MSZP szorgalmazására a főpolgármesteri kabinet a szocialista párt tisztújítását követő időszakra halasztotta az anyag véglegesítését.
(MTI)