2004. július. 23. 08:58
Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00
Itthon
Harminchatan haltak meg a török vonatbalesetben
Nem 139, hanem 36 ember vesztette életét abban a törökországi vasúti katasztrófában, amely az északnyugati Sakarya tartományban történt.
A szerencsétlenséget követően létrehozott válságtörzs jelentősen módosította a korábban a halálos áldozatokról közölt adatokat. A sebesültek száma 68.
Recep Tayyip Erdogan kormányfő lemondta boszniai útját, és a szerencsétlenség helyszínére sietett, ahol a mentőalakulatok az éj beálltával fényszórókkal megvilágítva a terepet folytatták munkájukat. A szerelvény egy tíz méter mély árokba zuhant.
Ayhan Cevik, Bilecik tartomány kormányzója szerint a korábbi túlzó szám abból adódott, hogy a hatóságok egymással ellentmondó adatokat kaptak.
A tragédia oka továbbra sem ismert. Egy vasúti szakember azonban felhívta a figyelmet arra, hogy a törökországi sínpályák már 50 éve elhanyagoltak és a műszaki karbantartás is elégtelen. Egy túlélő pedig elmondta: az express érzése szerint túl gyorsan száguldott, és minden egyes kanyarba érve akkorákat rázkódott, hogy ő maga alig tudott megállni a saját lábán. Majd az utolsó hatalmas rázkódás után a kocsi a jobb oldalára dőlt.
Recep Tayyip Erdogan kormányfő lemondta boszniai útját, és a szerencsétlenség helyszínére sietett, ahol a mentőalakulatok az éj beálltával fényszórókkal megvilágítva a terepet folytatták munkájukat. A szerelvény egy tíz méter mély árokba zuhant.
Ayhan Cevik, Bilecik tartomány kormányzója szerint a korábbi túlzó szám abból adódott, hogy a hatóságok egymással ellentmondó adatokat kaptak.
A tragédia oka továbbra sem ismert. Egy vasúti szakember azonban felhívta a figyelmet arra, hogy a törökországi sínpályák már 50 éve elhanyagoltak és a műszaki karbantartás is elégtelen. Egy túlélő pedig elmondta: az express érzése szerint túl gyorsan száguldott, és minden egyes kanyarba érve akkorákat rázkódott, hogy ő maga alig tudott megállni a saját lábán. Majd az utolsó hatalmas rázkódás után a kocsi a jobb oldalára dőlt.