Szükségessé vált a hatalmas terhelésnek kitett híd szerkezeti elemeinek további alapos felülvizsgálata.
Február 20-tól ideiglenes forgalmi rendet alakítanak ki a népligeti felüljárón, aminek célja, hogy részletesen fel tudják mérni az állapotát.
A Budapest Közút közlése szerint az 1978-ban átadott hídon a városközpont irányába egy, a városközpontból kifelé változatlanul két sáv lesz járható.
A forgalomterelés kiépítése a jövő hétfőn kezdődik: a Pénzverde előtti szakaszon a városközpont felé vezető oldalon a külső sávot körülbelül 200 méter hosszban egymásba kapcsolt beton terelőelemekkel fogják leválasztani. A felüljáró alatt a 2022 decemberében lezárt parkolóhelyek továbbra sem lesznek használhatóak és a híd alatt vezető kerékpáros nyomvonal is lezárva marad.
A szakemberek a felüljáró érintett szakaszán a burkolat, a szalagkorlát, a szegély és a dilatációk elbontását követően két hossztartó hídgerendát emelnek ki és laboratóriumban vizsgálják meg őket. A bontás nyomán szabaddá vált szerkezeti elemek állapotát a helyszínen is felmérik majd.
A felmérés során meghatározzák, hogy a híd milyen mértékben terhelhető, és azt is, milyen további beavatkozásokat szükséges elvégezni rajta. A felüljárón ideiglenes védőkorlát épül a vasbeton terelőelemeken belül, és kialakítják az ideiglenes vízelvezetést is – mindez a hídon haladó, illetve a híd alatti forgalom biztonságát, illetve a szabadon maradó szerkezetek védelmét szolgálja. A helyszíni vizsgálatok befejezését követően ideiglenes jelleggel helyreállítják és javítják a megbontott vasbeton felületeket, hogy megakadályozzák a további állagromlást.
A helyszíni munkák várhatóan július elején fejeződnek be.
A műszaki felmérés eredményeinek kiértékelése után őszre készül részletes szakvélemény a szerkezeti elemekről, valamint a híd további használhatóságának feltételeiről.
A Budapest Közút szerint a felüljárón továbbra is biztonságosan lehet közlekedni az érvényben lévő súlykorlátozás figyelembevételével. Az átkelőn tavaly január óta a 12 tonnánál nehezebb járművek, illetve a Budapesti Közlekedési Központ által üzemeltetett, 19 tonnánál nehezebb buszok nem hajthatnak át.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.