Szinte mindegyik közlekedési eszköz használóira gondoltak a hollandiai Delft új vasútállomásának építésénél. A föld alá vitték a síneket, új peronokat építettek, impozáns épületet húztak fel a felszínen, buszpályaudvart alakítottak és ötezer férőhelyes biciklis mélygarázst.
Delft Hága és Rotterdam között található. Itt fut Hollandia legrégebbi vasútvonala. A régi állomásépület hangulatos ugyan, de már elavult volt. A százezres város új vasútállomást kapott, ahonnan buszra és villamosra is át lehet szállni, vagy csatlakozni a többséghez és biciklire ülni.
Az új pályaudvart a Mecanoo tervezte, a Kerákagy blog szerint az építését még nem fejezték be.
Az állomásépület fő látványossága talán a mennyezete, amelyen a város XVIII. századi térképe látható stilizálva.
Természetesen az egész terület akadálymentes, mindenhol van mozgólépcső és lift.
Az igazi különlegesség azonban a bringatároló mélygarázs. Ötezer biciklinek van ott hely, kétszintes rekeszekben lehet elhelyezni a kerékpárokat. 24 órában nyitva van, és közbringát is lehet ott kölcsönözni.
Már a garázsban gondolnak azokra, akik valamilyen más eszközzel tovább szeretnének utazni. Ott is van elektronikus kijelző, amelyen rajta van, mikor indulnak a vonatok, és vonatjegyet is lehet venni a tárolókhoz telepített automatából. A biciklitárolóból közvetlenül az állomásépületbe lehet kilépni, és onnan mozgólépcsővel lemenni a vasúti peronokhoz.
A garázsban külön helyet alakítottak ki olyan kerékpároknak, amelyeket nem lehet rekeszben tárolni, például azért, mert gyerekülés vagy kosár van rajtuk.
Van lent még egy kijelző: az a szabad tárolóhelyek számát mutatja az egyes sorokban - derül ki a BicycleDutch videójából.
A bicikligarázsnak közvetlen utcai kapcsolata van: a felszíni rámpákról kényelmesen be lehet gurulni. Azokra is gondoltak, akiknek műszaki segítség kell: őket bicikiszerviz és biciklis bolt várja a tárolóknál.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.