A Suzuki miatt semmiféle felbolydulás nincs és nem is volt a Duna mentén.
A Suzuki miatt semmiféle felbolydulás nincs és nem is volt a Duna mentén. A japán vállalat kezdetben azt hangoztatta, hogy csak helyiekkel akar dolgoztatni, ezért pótlólagos elhelyezési keresletre már az induláskor sem számított senki. Később, a gyár és a kapacitás bővítése sem hozott ebben változást, ugyanis a magyarlakta dél-szlovákiai településekről ingáztatta az új munkások többségét.
A cég működtet egy munkásszállót, középvezetőinek Esztergomban, a felsővezetőknek a fővárosban bérelnek lakásokat. A havi lakásbérletek 40 ezer forinttól indulnak a városban, a gyár középvezetői nyilván ennek két-háromszorosát fizetik.
A helyi és a környező néhány kistelepülés ingatlanpiacát annyiban azért befolyásolja a gyár jelenléte, hogy az alkalmazottak zöme biztosnak tudhatja állását, így stabil „fogyasztóként” jelen van a városban, szüksége van lakásra, használja a kereskedelmi ingatlanokat. Ebben az értelemben stabilizáló tényező ez a több ezer autógyári alkalmazott.
Új, még ha kisebb méretű lakásberuházás is nem sok volt az elmúlt tíz évben. Legfeljebb néhány, többlakásos társasház létesült. Vannak viszont a felújítási programokban részt vevő társasházak és panel tömbök. Ezek értéke megnőtt, s ennek megfelelően keresik is ezeket. Egy átlagos méretű (50-54m2) panelt 6-8 millió forintért lehet megvenni. A Duna House irodavezetője szerint idén tavasszal és nyáron szinte csak készpénzes vásárlóik voltak és nem mindegyik volt befektetési célú vevő. Most már elérik, hogy a megszorult eladók 10-15 százalékot is engednek az évek óta tartott árból.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.