A Fővárosi Közgyűlés előterjesztése szerint egy 110 méteres busszsáv 110 millióbva kerül az I.
A Fővárosi Közgyűlés előterjesztése szerint egy 110 méteres busszsáv 110 millióbva kerül az I. kerületi Mészáros utcában - írta a Blikk. A lap megkérdezte a Budapesti Közlekedési Központ sajtóirodáját, ahol a következőket válaszolták
- A buszsáv csak része a fejlesztésnek. Lámpákat és kamerákat is telepítenünk és optikai kábelket is kell fektetni. Előtte azonban közműkiváltásokat végez a kivitelező és még a lámpaoszlopokat is át kell helyezni – mondta a Budapesti Közlekedési Központ sajtóirodája. - A projekt azonban mindezekkel együtt sem kerül várhatóan 110 millió forintba, az elfogadott projektköltség 77 millió forint. A 110 milliós szám onnan származik, hogy a ciklus utolsó ülésén a Fővárosi Közgyűlés az akkori közbeszerzési eljárás legolcsóbb ajánlata alapján megemelte 33 millió forinttal a projektköltséget, de a Főváros végül nem hirdetett eredményt - tudatta a BKK.
- Könnyen lehet, hogy tényleg ennyi az ára, ha például ki kell cserélni a csatornát a föld alatt, mert a mostani vezetékek nem bírnák a nagyobb terhelést – vélekedett Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke. Dorner szerint a hatóságok híresek arról, hogy semmi nem drága nekik és olyan munkákat is előírnak az engedélyezéshez, amelyekre igazából nem lenne szükség.
- A villamos végállomásokhoz például több száz millió forintért kell biztosító berendezéseket építeni, teljesen feleslegesen. Ezért is kerülnek olyan sokba a közlekedési beruházások – tette hozzá a VEKE elnöke.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.