A TriGranit folytatja lengyelországi nyomulását: ezúttal Poznanban fog építkezni, előzőleg erről állapodott meg a PKP...
A TriGranit folytatja lengyelországi nyomulását: ezúttal Poznanban fog építkezni, előzőleg erről állapodott meg a PKP lengyel vasúttársasággal a város közlekedési és kereskedelmi központjának kivitelezéséről. Az új vasúti-, busz- és gyorsvasútállomás mellett irodaház és bevásárlóközpont is létesül, amelyhez mintegy 1500 gépkocsit befogadó parkoló épül. A 160 millió eurós komplexum első fázisának átadására 2012-ben kerül sor.
A cégtől megtudtuk, hogy hét versenytárs volt. A héten aláírt megállapodás szerint a lengyel partner bocsátja rendelkezésre a 4 hektáros területet a szükséges engedélyekkel együtt, a TriGranit pedig a beruházás terveit és anyagi forrásait biztosítja. Egyelőre nem tudni, milyen konstrukcióban és melyik bank finanszírozza a projektet.
“Lengyelország évek óta vállalatunk zászlóshajója. Öt évvel ezelőtt nyitottuk meg első bevásárlóközpontunkat Katowicében, amelyet a tavaly átadott krakkói Bonarka követett. Ennél a poznani beruházásnál támaszkodhatunk arra a tapasztalatunkra, amelyet a budapesti WestEnd, illetve a ljubljanai Emonika tervezése, építése és üzemeltetése során szereztünk.” – hangsúlyozta Török Árpád, a TriGranit vezérigazgatója.
Az építkezést 2011 első felében indítják az építkezést, amelynek első fázisában a pályaudvarok átadására már 2012-ben sor kerülhet. A PKP ezzel egyidejűleg hasonló beruházásokat végez Katowicében és Sopotban is.” – nyilatkozta Paweł Olczyk, a PKP S.A ingatlanigazgatója.
A közlekedési- és bevásárlóközpont bruttó 93 000 négyzetméteren épül, a két fázisban megvalósuló épületegyüttes teljes bérbe adható területének nagysága mintegy 60 000 négyzetméter. A három szintes komplexum legalsó szintjén kerül kialakításra a buszpályaudvar, fölötte a vasútállomás, valamint a bevásárlóközpont kap helyet.
A TriGranit a budapesti WestEnd-del indította pályaudvari, vegyes funkciójú projektjeit. Az itt elkövetett hibákat nyilván már nem ismétli meg Poznanban. Budapesten egyébként a Nyugati és a Ferihegyi repülőtér összekötése is szóba jött, de a Demján-lobbi nem járt sikerrel. Ez a gyorsvasút azért lett volna fontos, mert ez még jobban felpörgette volna a WestEnd forgalmát.
Érdekes, hogy a ljubljanai mellett volt még egy dél-szláv próbálkozás pályaudvari, vegyes funkciójú beruházásra. Belgrádban azonban nem tudtak megegyezni a helyi hatóságokkal és állami cégekkel, ezért erről lemondott a vállalat.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.