Csepel nyerhet a válságon
A válság miatt számtalan cég gondolja újra gazdálkodását, mely...
A válság miatt számtalan cég gondolja újra gazdálkodását, mely azzal is jár, hogy székhelyüket, raktárukat kedvezőbb ár/érték arányú helyszínekre költöztetik. A területen a hazai kis- és középvállalkozások mellett olyan multinacionális vállalatok is megjelentek, mint a Xerox, vagy a Marks&Spencer - mondta el a Csepel Művek területén 220 ezer m2 érdekeltséggel rendelkező In-Management Ingatlan-üzemeltető Kft. ingatlangazdálkodási igazgatója. Sajgál Gábor hozzátette, a térségben a termelő üzemek, raktárak után az ott dolgozókat kiszolgáló kereskedelmi, vendéglátó-ipari létesítmények is kiépülnek. A térség azért vonzó a kisebb és nagyobb vállalkozások számára is, mert irodák esetén 10-20 m2-től több ezer négyzetméterig, míg raktárak esetén 200-tól több tízezer négyzetméterig áll rendelkezésre ingatlan. Az egykori Weiss Manfréd művek területe újra a főváros legfontosabb ipari központja lesz - jósolja a szakértő.
Bővültek az ipari terület funkciói is. A korábban elsősorban acél-, fémkereskedelemmel foglalkozó cégek mellett a nagy üzemcsarnokok adta lehetőséget kihasználva raktározással, szállítmányozással foglalkozó cégek is megjelentek. Bár elvben bontásra, új építés céljára is vásárolható terület, a régi üzemcsarnokok, irodák értéke, állapota ezt nem indokolja.
A budapesti önkormányzatok mindent megtesznek a környezetterhelő tevékenységek és a kamionok kiszorításáért, mára a főváros teljes területén 12 tonnás, vagy ennél szigorúbb korlátozás van érvényben, ami alól csak néhány kiemelt útvonal a kivétel. Az ipari létesítmények, raktárak ezért mind kijjebb kényszerülnek. Ugyanakkor Budapest, azaz a munkaerő és a piac közelsége arra ösztönzi a cégeket, hogy a városhoz minél közelebb telepedjenek meg. Csepel pont e két törekvés metszéspontjában van - mutat rá Sajgál Gábor.
Az igazgató szerint további lendületet ad a fejlődésnek a közeljövőben megépülő csepeli gerincút, amely közvetlenül köti majd össze a fővárosból induló autópályákat a csepeli ipari körzettel. Ez utóbbi az m0-tól indul majd, csatlakozik a II. Rákóczi Ferenc főútba, majd a Mag utcánál jobbra terelve a forgalmat el fogja kerülni Csepel belvárosát és egyesül a Szabadkikötő úttal.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.