Mi lesz 2009 divatszíne a lakberendezésben? Megmutatjuk!
Persze, ha a sárgára gondolunk milliónyi árnyalat ötlik fel mindenkiben, ezért...
Persze, ha a sárgára gondolunk milliónyi árnyalat ötlik fel mindenkiben, ezért szükségszerű, hogy pontosítsunk. A jövő év slágerszíne a mimóza lesz, ami a Pantone sajtóközleménye szerint a gazdasági bizonytalanság és politikai változás ideje alatt reményt és optimizmust hoz. A Pantone Színtani Intézetének vezetője, Leatrice Eiseman a jövő csodálatos szimbólumát látja az optimista hatású színben.
Tavaly 2008 színének a kéket választották, ami mély volt, rejtélyes és határozottan a színkerék hűvös oldalán állt. A Blue Iris egy olyan színárnyalat, ami egyesíti a lila misztikusságát a kék stabilságával és csendességével. Megnyugató szín, egy kevés rejtéllyel, izgalommal.
A 2009-es tavaszi divatot felvonultató tervezők állítólag már előszeretettel használják jövő évre szóló kollekcióikban a sárga különböző árnyalatait. Egy másik elemző szerint a lakberendezési tárgyakat gyártó cégek Párizstól Milánóig már szintén megfertőződtek a sárga-lázzal. Nem csoda ez a hirtelen jött népszerűség, ugyanis a sárga szín könnyen teremt asszociációt a természettel, a virágokkal és remek kiegészítője a zöld és a lila színeknek.
Néder Melinda
lakberendező
blog.otherside.hu
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.