Elterelő fogalom
A szlovák autópálya-beruházási program következő nagy csatája a súlyos balesetekről elhíresült Zsolna-Turócszentmárton...
A szlovák autópálya-beruházási program következő nagy csatája a súlyos balesetekről elhíresült Zsolna-Turócszentmárton közti úgynevezett halálszakaszhoz kötődik, amelyen naponta 30 ezer gépjármű közlekedik. Szlovákiában eddig nem próbálták ki az állami és magántőke együttes részvételével történő, úgynevezett ppp-konstrukciót, az előző, Mikulás Dzurinda vezette kormány ezért valamilyen látványos beruházással szerette volna felavatni a Pozsonyban is sokat vitatott finanszírozási formát. A nehéz hegyi terep és a 7,5 kilométeres Visnove alagút miatt 22 milliárd koronára becsült - a Pozsony-Kassa autópálya legdrágább részének tartott - 30 kilométeres szakasz megépítését ezért a Dzurinda-kabinet tavasszal ppp-konstrukcióban javasolta megvalósítani. A pályázat kiírása az előrehozott választások miatt elmaradt, és bár már a tanácsadót is kiválasztották, a projekt lényegében az új kormány felállta után sem indult be. Hivatalosan nem fújták le, ám a nyilatkozatokból kitűnik, nem ez lesz a magántőke bevonásával megvalósuló első állami beruházás. Lubomír Vazny közlekedési miniszter ezt a szakaszt is EU-források bevonásával kívánja megvalósítani. Az eredetileg tervezett 2010-es határidő már nem tartható, a kiviteli tervek ugyanis még el sem készültek, és az érintett területeken lévő magántulajdonú ingatlanok felvásárlása sem kezdődött el.