Metro érkezik
Úgy tűnik, rövidesen a németek is részesülhetnek az ingyenes lapok nyújtotta újságolvasás-illúzióban.
Úgy tűnik, rövidesen a németek is részesülhetnek az ingyenes lapok nyújtotta újságolvasás-illúzióban. Németországban eddig egyetlen kísérlet történt ilyen lap bevezetésére, az is elvetélt. 2001-ben a norvég Schibsted-konszern próbálkozott Kölnben a "20 Minuten" (20 perc) című, csak a hirdetési bevételekből élő újság megjelentetésével, ám miután a reklámpiacot meghatározóan befolyásoló helyi kiadók összefogtak ellene, vissza kellett vonulnia.
Most, második nekifutásra, partnert keresnek a norvégok, és lapértesülések szerint ez a stuttgarti Holtzbrink-csoport vagy a kölni RTL kereskedelmi televízió lehet. Az utóbbi számára azért tűnhet ígéretesnek az együttműködés, mert saját, közvetlen reklámlehetőséghez juthat programjai népszerűsítésére. Erre pedig alighanem szüksége is lesz, miután a Bild Zeitungot is kiadó Springer-konszern és a ProSiebenSat1 Media AG előrehaladott tárgyalásokat folytat arról, hogy a Springer növelné a tévétársaságban lévő részesedését, esetleg teljes egészében megvenné azt. Ha az üzlet megvalósul, a legnagyobb német bulvárnapilap, az átlagosan 3,7 millió példányban eladott Bild Zeitung biztosítana promóciós felületet a Sat1 és a Pro7 csatornák programjaihoz.