Reptéri privatizáció
DECEMBER 8.
A brit BAA International Holdings Ltd. 464,5 milliárd forintot ajánlott, és ezzel elnyerte a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. (BA) 75 százalék mínusz 1 szavazatnyi részvénycsomagját és az üzemeltetés 75 évre szóló jogát. Ez a legnagyobb egyösszegű privatizációs vételár a magyarországi magánosítás történetében. Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) júniusban írta ki a pályázatot a repülőtérre annak tudatában, hogy az üzemeltetési jog miatt perli a magyar államot a Ferihegyi Utasterminál Fejlesztő Kft. kanadai tulajdonosa, aki 1997-ben a 2B terminál építése fejében 12 évre kapta meg az üzemeltetést, ám egy 2001 végi miniszteri rendelet megfosztotta ettől. Az ÁPV-nek októberben vissza kellett vonnia a BA-pályázatot, mert a Fővárosi Bíróság határozata szerint elmulasztotta az üzemi tanács tájékoztatását. Az újabb pályázatot a Fidesz hevesen támadta, akárcsak a Malév Rt. eladását. Ez utóbbit végül az ÁPV, az "erőszakos külső beavatkozást" okolva, augusztusban lefújta.