Nagykontroll
A BKV új vezérigazgatója "kinyitotta az első borítékot".
A BKV új vezérigazgatója "kinyitotta az első borítékot". A HVG kérdésére, hogy elődje, Aba Botond menesztésén túl lesz-e más, esetleg jogi számonkérés az évente elpazarolt tízmilliárdokért, a kommunikációs igazgató, Regőczi Miklós azt válaszolta: nem céljuk a boszorkányüldözés, de minden ügyben egyedi döntés születik. Ez részben meg is történt, Antal Attila azonnali hatállyal eltávolította a közlekedési vezérigazgató-helyettest, igaz, a hírek szerint 35 millió forintos végkielégítéssel. A felső vezetői pozíciókban egyébként nagy volt a jövés-menés az elmúlt hónapokban: lecserélték a gazdasági vezérigazgató-helyettest, és nem kímélték a metró-üzemigazgatóság, a pénzforgalmi és az ingatlanhasznosítási osztály, valamint az oktatási iroda vezetőjét sem. Mindkét vezérigazgató-helyettesi pozícióba harmincas éveit taposó szakember, Somodi László és Tóth Norbert került. A beruházási és műszaki vezérigazgató-helyettes, Deák Zoltán azonban kakukktojás, mivel a helyén maradt, pedig ő volt a Combino villamosok beszerzésének és üzembe helyezésének a felelőse.
A reorganizáció sikerének ugyanakkor kulcsa lehet, hogy mi történik azzal a masszív középvezetői réteggel, amelynek nagy része csak a régi beidegződések alapján tud működni. A beosztottak sorsát azonban mindenképpen megpecsételi, hogy miközben a 13 ezer fős vállalatnak alig 40 milliárd forint az éves árbevétele, addig a bérköltsége irdatlan: évi 54 milliárd forint. Kiszivárgott hírek szerint az adminisztratív dolgozóknak 20, a fizikaiaknak 10 százalékát bocsátják el, de hivatalosan csak nyár közepére ígérik a leépítések konkrét számait.