HAMIS BANKPORTÁL
Kedden, "technikai fejlesztésre" hivatkozva, átmenetileg nem működtette internetes ügyféloldalát a Raiffeisen Bank.
Kedden, "technikai fejlesztésre" hivatkozva, átmenetileg nem működtette internetes ügyféloldalát a Raiffeisen Bank. A szünet valódi oka, hogy a bank internetező klienseinek egy része csalóknak dőlt be. Egyes ügyfelek hétfő éjszaka óta "Raiffeisen Bank Customer Verification" című elektronikus leveleket kaptak, amelyek kinyitásával a bank szinte tökéletesen hamisított honlapjára juthattak el. A szemfüles klienseknek az lett gyanús, hogy az igazi honlapon csak az azonosítójukat és a jelszavukat kell megadniuk, de ezúttal a telefonos kódjukat is kérték. Az éber ügyfelek riasztására a bank kedden délben figyelmeztető közleményt adott ki, és feljelentést tett a rendőrségen. Ezenkívül a hétfő este 6 óra után érkezett internetes tranzakciókat egyeztetik az ügyfelekkel, és csak azokat hajtják végre, amelyeket azok személyesen megerősítenek, így a csalók senkitől sem rabolhatnak. Egyelőre nem tudni biztosan, hogy a csalók vaktában küldözgették-e szét az elektronikus leveleket, vagy megszerezték a bank ügyfeleinek címlistáját, bár a hitelintézet sajtóosztálya szerint olyasvalaki is figyelmeztette őket, aki nem ügyfelük. Hasonló csalást Magyarországon először az Inter-Európa Bank klienseivel kíséreltek meg 1993-ban, majd 1994-ben az OTP Bank honlapjával, idén augusztusban pedig a KDB Bank brit álhonlapjára "invitálták" a gyanútlanokat.