2006. március. 29. 00:00 Utolsó frissítés: 2006. március. 29. 17:09 Hét nap

UNIÓS JOGOSÍTVÁNY

Csaknem két és fél éves alkudozás után az EU tagállamai megállapodtak az egységes uniós vezetői engedély bevezetéséről.

Csaknem két és fél éves alkudozás után az EU tagállamai megállapodtak az egységes uniós vezetői engedély bevezetéséről. Az erről szóló irányelv tervezetét hétfőn hagyták jóvá a közlekedésügyi miniszterek, így az Európai Parlament második olvasatát, majd a végső tanácsi szavazást követően a keretjogszabály már 2006 végén hatályba léphet. A tagállamok csak hat év múlva kötelesek áttérni az egységesített jogosítványokra, és legkésőbb 2032-ig kell lecserélniük a jelenlegieket, amelyekből az EU-ban jelenleg 110-féle van érvényben. A bankkártya formájú, csippel is ellátható uniós jogosítványok személyazonosító okmányként is szolgálnak majd, érvényességi idejük - fő szabályként - tíz év lesz. A jogosítvány megszerzésének szabályai nemzeti hatáskörben maradnak. A nagyobb teljesítményű motorkerékpárra érvényes A kategóriás vezetői engedély megszerzésének alsó korhatárát 21-ről 24 évre emeli. A közlekedési miniszterek jóváhagyták a 3,5 tonnánál súlyosabb nehézgépjárművekre vonatkozó egységes útdíjfizetés irányelveit is, melyek átültetésére a tagállamoknak két évük van.

hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.