2006. február. 08. 00:00 Utolsó frissítés: 2006. február. 08. 17:05 Hét nap

FOGKRÉMBÍRSÁG

Fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámért az eddigi legmagasabb, 257 millió forintos bírságot rótt ki a Gazdasági...

Fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámért az eddigi legmagasabb, 257 millió forintos bírságot rótt ki a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa az amerikai tulajdonú Colgate-Palmolive Magyarország Kft.-re. Az indoklás szerint a piacvezető cég azt sugallta tévés reklámkampányában, hogy Colgate Total nevű terméke valamennyi fogkrémnél hatásosabb. A versenytanács nem találta megalapozottnak azokat az állításokat, hogy a legtöbb fogorvos ezt a terméket ajánlja, továbbá hogy annak terápiás hatása volna, azaz használatával a fogak "nemcsak fehérebbek, de egészségesebbek is" lesznek. A bírság kiszabásánál a versenytanács nem a cég 10 milliárd feletti árbevételéből indult ki, hanem a közvetlen ráfordítást, a közel két éve folyó kampány reklámköltségét vette alapul. A Colgate várhatóan megtámadja a határozatot, de képviselője a HVG-nek csak annyit mondott, hogy vitatják a GVH-döntést, s a termékcsaládnak világszerte több mint negyven független fogorvosszervezet adományozott a kiváló minőséget elismerő védjegyet.

hvg360 Lengyel Tibor 2025. március. 18. 06:30

Nem orosz import, saját hergelés – ezért verik át vészes gyorsasággal a parlamenten a Stop Pride nevű jogi fércművet

Meleg vagy? Ne örülj a boldogságodnak, pláne ne állj ki a jogaid mellett! Heteróként se örülj annak, hogy más boldog, jogérvényesítésében ne támogasd! Ez tilos, és ha mégis megteszed, nem tudsz elbújni, azonosítunk, és több százezer forintra bírságolunk! – így foglalható össze az Orbán Viktor fenyegetését beváltó Stop Pride törvény, amely a szakértő szerint azt a lehetőséget kizárja, hogy bejelentés nélkül próbálják megszervezni a melegfelvonulást.