FOGKRÉMBÍRSÁG
Fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámért az eddigi legmagasabb, 257 millió forintos bírságot rótt ki a Gazdasági...
Fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámért az eddigi legmagasabb, 257 millió forintos bírságot rótt ki a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa az amerikai tulajdonú Colgate-Palmolive Magyarország Kft.-re. Az indoklás szerint a piacvezető cég azt sugallta tévés reklámkampányában, hogy Colgate Total nevű terméke valamennyi fogkrémnél hatásosabb. A versenytanács nem találta megalapozottnak azokat az állításokat, hogy a legtöbb fogorvos ezt a terméket ajánlja, továbbá hogy annak terápiás hatása volna, azaz használatával a fogak "nemcsak fehérebbek, de egészségesebbek is" lesznek. A bírság kiszabásánál a versenytanács nem a cég 10 milliárd feletti árbevételéből indult ki, hanem a közvetlen ráfordítást, a közel két éve folyó kampány reklámköltségét vette alapul. A Colgate várhatóan megtámadja a határozatot, de képviselője a HVG-nek csak annyit mondott, hogy vitatják a GVH-döntést, s a termékcsaládnak világszerte több mint negyven független fogorvosszervezet adományozott a kiváló minőséget elismerő védjegyet.