VONATBALESET JAPÁNBAN
Kedden délután még találtak túlélőket, de az akkori adatok szerint legkevesebb 73-an életüket vesztették, 440-en pedig...
Kedden délután még találtak túlélőket, de az akkori adatok szerint legkevesebb 73-an életüket vesztették, 440-en pedig megsérültek - közülük 150-en súlyosan -, amikor az előző nap reggel kisiklott és egy apartmanházba rohant egy vonat Oszaka elővárosában. Japán történetében ez a legsúlyosabb vasúti katasztrófa azóta, hogy 1963-ban Jokohamában több szerelvény is összeütközött, és 160-an meghaltak. A mostani baleset okait lapzártánkkor még találgatták, de fölmerült, hogy az alig 23 éves, mindössze 11 hónapos tapasztalattal rendelkező mozdonyvezető esetleg a megengedettnél gyorsabban próbálta bevenni a kanyart, hogy ledolgozza a pontosságra kínosan ügyelő japán vasutak esetében utasbosszantónak számító 90 másodperces késését. Az egy éve privatizált regionális vasúttársaság, a JR West - amelynek elnöke a katasztrófa nyomán lemondott - az utóbbi időben a nyereségét költséglefaragásokkal igyekezett növelni, ezért a székházában kedden a rendőrség több doboz dokumentumot foglalt le, megvizsgálandó, hogy a cég a nagy takarékoskodásban nem vétett-e a biztonsági előírások ellen. Japán a világ legfejlettebb és legsűrűbb vasúthálózatával rendelkező országa, ahol a mintegy 27 ezer kilométeres hálózaton évente több mint 20 milliárd utast szállítanak.