LEÁLLÍTOTT MÁV-TENDER
Öt nappal az eredményhirdetés után múlt csütörtökön a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megtiltotta a Magyar...
Öt nappal az eredményhirdetés után múlt csütörtökön a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megtiltotta a Magyar Államvasutak Rt.-nek, hogy az általa nyertesnek minősített svájci Stadler AG és a magyar Ganz Transelektro Közlekedési Rt. párossal megkösse a szerződést harminc elővárosi motorvonat szállítására és karbantartására (a KDB május 2-ára helyezett kilátásba határozatot). A további harminc szerelvény opcionális vásárlási lehetőségét is tartalmazó pályázati felhívást tavaly áprilisban tette közzé a MÁV. A néhány ezreléknyi pontszámkülönbséggel lemaradt második helyezett német-kanadai Bombardier Transportation GmbH beadványban kifogásolta, hogy az államvasút menet közben megváltoztatta az értékelés szempontjait, s nem megfelelően pontozta a vonatok harminc éven át várható áramfogyasztását. Ebben egyébként a Stadler ajánlatát minősítette kedvezőbbnek a MÁV, viszont a vasúti kocsikat a Bombardier kínálta olcsóbban (HVG, 2005. március 26.). Az értékelési módszert a MÁV idén januárban kinevezett új pénzügyi vezérigazgató-helyettese, Ökrös András is nyilvános kritikával illette - Mándoki Zoltán vezérigazgató emiatt a múlt szerdán felfüggesztette őt munkaköréből. A felügyelőbizottság jövő szerdai ülésén vizsgálatot kezdeményez a tenderértékelés ügyében.