A Barbie-core még mindig megkerülhetetlen, és sokan nem tudtak ellenállni a metálos fényezés trendjének sem. Ez volt a divatparádé az idei Oscar-gála vörös szőnyegén.
Emma Stone nemcsak a legjobb női főszereplőnek járó Oscart érdemelte ki, hanem az egyik legjobban öltözött sztárét is a vasárnapi gálán – még úgy is, hogy a nagy pillanatban egy kisebb ruházati incidenssel kellett megbirkóznia. A Szegény párák most már kétszeres Oscar-díjas színésznője egy halvány menta színű Louis Vuitton peplum ruhát viselt. A szoborszerű ruhához megtalálta a tökéletes kiegészítőket, és még a frizurája is passzolt a ruha sziluettjéhez.
Margot Robbie az Oscar-gálát választotta ki arra, hogy búcsút intsen a Barbie-rózsaszínnek, és egy pánt nélküli fekete, de az alkalomhoz illően pont eléggé csillogó Versace-ruhában jelent meg a vörös szőnyegen. Ennél tökéletesebb homokóra alakot nehezen tudtak volna varázsolni neki, és a ruha mellrésze tökéletesen kiegészítette a derekánál aláhulló redőket.
Billie Eilish a Chanelt igazította a saját stílusához, és fekete-fehérben jelent meg átvenni a díját, de egyben összezavarta a nézőt: most akkor iskolába vagy Oscar-gálára indult? Tudjuk, hogy az öltözködési szabályok felrúgásáról híres, de a fehér zoknival kombinált fekete Mary Jane cipőjét nézni még így is fájt. Persze egy Oscar-szobor még a legborzalmasabb ruhát is feldobja.
A Barbie stábjából America Ferrara mentette meg a rózsaszín becsületét, és sok más vörös szőnyegen vonulóhoz hasonlóan ő is egy csillámló Atelier Versace-ruhát választott, amely nemcsak színben, hanem sziluettben is hozta a Barbie-életérzést.
Zendaya is a metálos vonalat képviselte, de a fémes hatást kiegyensúlyozta néhány minta (talán pálmafák?). Az Armani Privé-ruha tökéletesen illett rá és hozzá, a ruha szabásának átlós esése igazán hízelgően kiemelte az alakját. Hollywoodi glamúr tökéletesre csiszolva.
Ryan Gosling aranyhímzéses fekete öltönyben, kigombolt inggel érkezett, de alapos tanulmányozás után látható volt, hogy a megjelenésével is tisztelgett a Barbie előtt, a nadrágja alól ugyanis kivillant az összetéveszthetetlenül rózsaszín zoknija.
Jennifer Lawrence egy fekete-fehér pöttyös Dior Haute Couture-ruhát választott mint a divatház reklámarca. A testhez simuló, fűzőszerű felsőrészt drámai, az anyaggal nem spóroló szoknyarész ellensúlyozza, és az egészet egy aszimmetrikus, félvállas ujjmegoldás próbálta meg izgalmassá tenni. A zsúfolt mintát egyszerű frizurával egészítette ki az Oscar-díjas színésznő.
Lupita Nyong’o babakék Giorgio Armaniban idézte meg a tavaszt. Érdekes módon hiába tűnt zsúfoltnak a látvány a peplum derékkal, a tollas kiegészítőkkel és a kristálydíszekkel, mégis sikerült egységes egészet alkotni. Nem utolsó szempont az sem, hogy az egész kompozíció tökéletesen illett a színésznő alkatához és személyiségéhez.
Dwayne Johnson öltönye olyan fényes volt, hogy szinte megláttuk magunkat benne. Ráadásul úgy tűnt, hogy a szabóknak nem sikerült maradéktalanul az izmaira igazítaniuk a zakóját.
Ariana Grandét mintha egy adag rózsaszín rágógumiba mártották volna, és kicsit aggódhattunk, hogy a Giambatista Valli Haute Couture ruha élve felfalja, de valahogy mégis működött ez a drámai kompozíció a törékeny énekesnőn. Mindenesetre érdekes megközelítése volt a Barbie-core-nak.
Anya Taylor-Joy-t könnyű lett volna összetéveszteni egy sellővel, mind formájában, mind textúrájában hozta a halas motívumot. Ha az ezüst Dior-ruha nem csillogott volna eléggé, még néhány gyémánt ékszerrel rátett erre. Egyszerre volt jelmezszerű és hollywoodi klasszikus.
Emily Blunt futurisztikus, metálos, lebegő pántos krémszínű ruhája akár még telitalálat is lehetett volna, ha nincs az a béna minta, amely pont az ágyékára viszi a tekintetet. Abban sem vagyunk biztosak, hogy a nyaklánc arányaiban jó választás volt. Kár, mert ebben az outfitben lett volna potenciál.
Borítóképünkön a legjobb női főszereplő a „Szegény párák” című filmben, Emma Stone amerikai színésznő, a legjobb férfi főszereplő, az „Oppenheimer” ír színésze, Cillian Murphy, a legjobb női mellékszereplő a „Téli szünet” című filmben, Da’Vine Joy Randolph amerikai színésznő és a legjobb férfi mellékszerepben az „Oppenheimer” című filmben az amerikai színész, Robert Downey Jr. pózol a sajtószobában a 96. Oscar-díj-átadón a hollywoodi Dolby Theatre-ben 2024. március 10-én. Fotó: AFP / Robyn Beck