Tarolt a nyitóhétvégén a mozikban Greta Gerwig filmje, a Barbie. Nem csak a vele egyszerre bemutatott Christopher Nolan által rendezett Oppenheimert hagyta le, de Gerwig lett a legsikeresebb női rendező a premiert követő számokat tekintve, lehagyva ezzel Patty Jenkins Wonder Womanjét.
Két nappal ezelőtt írtunk arról, hogy előzetes várakozások alapján Greta Gerwig Barbie-ja már a nyitóhétvégén kitermelheti a vele egyszerre bemutatott Oppenheimer bevételeinek a dupláját. Az előzetes jelzések szerint a Barbie akár 150-170 millió dollárt is kaszálhat az első hétvégén, míg Christopher Nolan filmjének bevételét 75 millióra jósolták.
Az Insider cikke szerint, a nyitóhétvége után Barbie csaknem 100 millió dollárral hagyta le az Oppenheimert, de mindkét film várakozáson felül teljesített a mozik kasszáinál. Az Egyesült Államokban a Barbie 155 millió dollárt hozott, az Oppenheimer pedig 77 millió dollárt, ezekhez a számokhoz nemzetközi szinten Barbie még 120 milliót tudott hozzátenni, az atomháborús eposz pedig további 89 milliót. Greta Gerwig filmje így 275 millió, míg Christopher Nolan 166 millió dolláros forgalmat generált a premier utáni hétvégén.
Eredetileg a bemutató napja nem esett volna egybe, az Universal Pictures a július 20-át az Oppenheimernek választotta, végül mégis egy napon mutatták be a két filmet, amely a számokat tekintve jó döntésnek bizonyult. Nolan filmje ugyan elmarad a Barbie bevételeitől, de magasabb összeget termelt a premier után, mint amire számítottak. Az egyszerre időzített premier emellett életre hívta a közösségi médiában is elterjedt Barbenheimer-jelenséget, amely a két film különbözőségét kifigurázva csak még inkább népszerűsítette őket. A Színháztulajdonosok Országos Szövetsége szerint 200 ezer ember foglalt egyszerre jegyet mind a két filmre, hogy részese lehessen a Barbenheimer-élménynek. A Barbie nézői 68%-ban nők, míg az Oppenheimer nézői 64%-ban férfiak voltak.
Annak ellenére, hogy a bevételek számait tekintve a Barbie magabiztosan nyerte a nyitóhétvégét, a kritikusok körében az Oppenheimer nyerte a csatát. A Metacriticen és a Rotten Tomatoes oldalán is Nolan filmje vitte a prímet, de a pár százalékponttal lemaradó Barbie számai is figyelemre méltóak, így az adatok és a kritikusi vélemények alapján mind a két film sikert aratott a nézők és a kritikusok között is. A hvg.hu újságírói is megnézték mindkét filmet, az ő tetszésüket is egyaránt elnyerte Barbie rózsaszín mesevilága és az Oppenheimer vészjósló nukleáris holokausztjának világa is. Barbie rózsaszínsége ide vagy oda, a film nem limonádé, pedig tényleg egy gyermeteg játékbabát ismerhetnek meg a nézők. Aki pedig kitart Christopher Nolan három óra hosszáig tartó nyomasztó alkotása alatt, annak nem az atombomba felrobbanása lesz a legmegrázóbb élménye.
Kritikáinkat elolvashatják itt.
Nagyon komoly meglepetést tartogat a Barbie-film
A Barbie című film valójában egy csapda, egy nagyon okosan felépített, rikító rózsaszín kelepce. Sokan lesznek, akik sosem számítottak volna arra, amit ad ez az elvileg egy gyermeteg játékbabáról szóló film - és ez benne a legjobb. Kritika.
„Robert, ne borítsd lángba a világot!" - megnéztük az Oppenheimert
Az első pillanattól erős szorongás lesz úrrá a nézőn gyomortájékon, és ez kitart három órán át, miközben nézi Christopher Nolan filmjét, és még csak nem is az atombomba felrobbantása zaklatja fel leginkább.