A vállalat ellen több per is indult a termékei miatt, ám kitartanak amellett, hogy ezek használata biztonságos.
A Johnson & Johnson két évvel azután, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában beszüntette a zsírkőből készített babahintőporok értékesítését és gyártását, világszerte is leállítja ezek forgalmazását – írja a Guardian. Az egészségügyi termékeket gyártó cég több tízezer perrel nézett szembe a fogyasztók részéről, akik azt állítják, hogy a zsírköves termékek, köztük a Johnson's jellegzetes babahintőpora rákot okozott.
„Egy világméretű portfólióértékelés részeként meghoztuk azt a kereskedelmi döntést, hogy áttérünk a kizárólag kukoricakeményítő-alapú hintőporokra” – áll a vállalat közleményében. „Az átállás eredményeként a zsírkőalapú Johnson's babahintőporok gyártása 2023-ban világszerte megszűnik”.
2020-ban a vállalat bejelentette, hogy leállítja a zsírkőalapú változat értékesítését Észak-Amerikában, miután a termék iránti kereslet visszaesett, amit a cég a termék biztonságos használatával kapcsolatos „félretájékoztatásnak” és az abból kerekedett jogi kihívásoknak tudott be. Ez azt követően történt, hogy a J&J önként visszahívott egy készletnyi babahintőport, miután az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság vizsgálata nyomokban azbesztet talált a termékben. A vállalat közölte, hogy „óvatosságból” 33 000 palack hintőport hívnak vissza.
A J&J bejelentette, hogy a kukoricakeményítő alapú hintőport már világszerte árulja, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy fenntartja, a zsírkőalapú változat nem okoz rákot. Októberben a J&J létrehozott egy leányvállalatot, az LTL Managementet, ahova kiszervezte a zsírkő miatt érkező keresetek kezelését, majd csődeljárás alá vonta a vállalatot, így szüneteltetve a jogi eljárásokat. A csődbejelentés előtt a vállalatnak összesen 3,5 milliárd dollár fizetési kötelezettsége keletkezett kártérítések és peren kívüli egyezségek formájában, köztük egy olyan ítélettel, amelyben 22 nőnek több mint 2 milliárd dollárt kellett fizetnie.
A Johnson's babahintőport 1894 óta árulják, és azóta a cég családbarát imázsának szimbólumává vált.