A Karex Berhad úgy számolt, hogy sokkal több óvszert tudnak majd értékesíteni. Az embereknek viszont semmi kedvük nem volt a szexhez.
A koronavírus-járvány első hónapjaiban két számjegyű keresletnövekedésre számított a malajziai Karex Berhad, amely a világ egyik legnagyobb kondomgyártója. (A világszerte eladott minden ötödik óvszer a vállalat terméke.) A cég prognózisának alapját az otthoni munka, és az egyre gyakoribb karanténidőszak jelentette, ám, mint utóbb kiderült, nagyot tévedtek:
az elmúlt két évben a vállalat eladásai 40 százalékkal csökkentek.
A jelenség hátterében az áll a Quartz szerint, hogy az embereknek nem volt kedve a szexhez. A Karexnek viszont mindenképp pénzre volt szüksége, így alapos mérlegelés után új feladatot vállaltak: gumikesztyűket kezdtek gyártani.
A malajziai cég azonban csak az egyik, amely jelentős keresletcsökkenést érzékelt a kondompiacon. Laxman Narasimhan, a Durexet gyártó brit Reckitt Benckiser vezérigazgatója már 2020 áprilisában arra panaszkodott, hogy az összejövetelek csökkenése miatt az óvszerekből is egyre kevesebb fogy. Közben számos tanulmány megállapította, hogy a világjárványnak a szexuális aktivitásra is komoly, negatív hatása volt.
De az óvszereladásokat nemcsak pszichológiai változások, hanem a pandémia okozta logisztikai akadályok is befolyásolták. A szállodák és motelek bezárásával pedig nagyot csökkent az alkalmi együttlétek száma. A járvány még a szexmunkások bevételeit is megtépázta. A Quartz szerint ugyanilyen csapás volt, hogy a kormányok és a segélyszervezetek átmenetileg leállították az óvszerek vásárlását és terjesztését, amelyet különféle egészségügyi programok részeként vállalnak. A legnagyobb ilyen szereplő Kína: ott évente 1 milliárd óvszert osztanak ki ingyen.