Élet+Stílus hvg.hu 2022. január. 07. 11:12

Rekordmennyiségű embert érdekelt, hogyan tojik a világ a saját apokalipszisára

A Jennifer Lawrence és Leonardo DiCaprio főszereplésével készült Ne nézz fel! (Don't Look Up) csúcsot döntött a Netflixen.

A Netflix bejelentette, hogy a streamingszolgáltatón eddig egyetlen filmet sem néztek még annyi ideig egyetlen hét alatt, mint Adam McKay katasztrófafilmes szatíráját. A Ne nézz fel! (Don't Look Up) az egy hét alatt a film nézésével eltöltött órák számában állított fel rekordot a Netflix történetében.

December 27. január 2. között összesen 152,29 millió órát „fogyasztottak” a Jennifer Lawrence, Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett, Meryl Streep és Jonah Hill főszereplésével készült filmből a Netflix nézői, és a Red Notice, illetve a Bird Box után az első 28 nap adatait tekintve ez minden idők 3. legnézettebb Netflix-filmje. A Deadline szerint a vígjáték valószínűleg a dobogós első helyére fog felkúszni a következő napokban.

A Ne nézz fel!-ről kritikánkban azt írtuk, hogy az atipikus katasztrófafilmben nem hogy hőseink nincsenek, akik fel tudnának nőni a világmentő feladathoz (nevezetesen egy, a Föld felé tartó óriási meteorit eltérítéséhez), de a világot sem érdekli a jól beazonosított, pontos idejű apokalipszis.

A döntési pozícióban lévők úgy döntenek, hogy van fontosabb is a világvégénél, a hírnökök nem tudják megértetni a világvégét, mert egyrészt nagy a médiazaj, másrészt nem beszélnek „az emberek nyelvén”, amikor meg már csak kiabálni tudnak, késő. A világot pedig nem érdekli a saját vége, amíg akad egy újabb TikTok-videó, amelyik el tudja terelni a figyelmét. És egyébként is: lehet, hogy az az üstökös csak fake news, hát mennyit beszéltek már össze-vissza a kutatók, nem igaz?

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: