Az édesanya korábban a 112-nél dolgozott segélyhívó operátorként, ő tanította meg a lányának, mit kell tenni, ha baj van.
A napokban nyilvánosságra hozta a rendőrség egy ötéves kislány segélyhívásának a hangfelvételét. A gyerek azért hívta a 112-t, mert az édesanyja rosszul lett.
„Mondhatnánk hibátlan, meglepően részletes leírást kaptak kollégáink tőle, mi történt, mi a baj, hova kell menni... Az ilyen hívások tudják igazán segíteni a híváskezelők munkáját” – írta akkor a hatóság.
A Fókusz riportere meglátogatta a bükkábrányi családot, akik elmesélték, hogy történt az eset. A háromgyerekes anya április 16-án elaltatta a kisfiát, betette a kiságyba, majd néhány pillanat múlva elkezdett csengeni a füle és elsötétült előtte minden. Annyi ereje volt még, hogy szóljon a kislányának, hogy rosszul van. Puskásné Horváth Viviennek a vérnyomása és a pulzusa is nagyon magas volt, amikor a mentők kiértek hozzájuk. Néhány nappal korábban is érezte, hogy nincs jól, de akkor azt hitte, hogy csak a front az oka.
Az édesanya a Fókusznak elmondta, körülbelül három percig volt eszméletlen, és mire magához tért, a lánya már a mentésirányítással beszélt telefonon. A kislány tőle tanulta, mit kell tenni vészhelyzetben, Puskásné Horváth Vivien ugyanis korábban a 112-nél dolgozott segélyhívó operátorként. Fontosnak tartja, hogy a gyerekekkel már egészen kicsi korban beszéljenek arról a szülők, mit kell csinálni és hová kell hívni a segítséget, ha baj van, de azt sosem gondolta, hogy egyszer náluk is ilyesmi történik majd.
Az ötéves Elena – akire természetesen nagyon büszke az édesanyja –, a riporternek elmondta, amikor az anyukája a földön feküdt és becsukta a szemét, akkor "megnyomta az egy-egy-kettőt, aztán a zöldet, és úgy beszélt".
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: