A Z generáció kedvenc alkalmazása belátta, hogy káros a kamaszok egészségére nézve, ha fogyást, diétázást, böjtölést segítő applikációk hirdetéseit adagolják nekik.
A TikTok új szabályokat hozott annak érdekében, hogy a nagy többségében fiatal felhasználói ne fussanak bele "káros vagy negatív testképet" reklámozó kontentekbe. Így aztán nem lehet a jövőben olyan applikációkat hirdetni a TikTok felületén, amelyek elvileg a fogyást vagy a böjtölést segítenék elő. Egyáltalán olyan reklámokkal, amelyek bármilyen módon a "súlymenedzsmenttel" foglalkoznak, csak a 18 éven felüli TikTok-használók találkozhatnak majd. Továbbá betilt a TikTok minden olyan hirdetést, amely az "étellel kapcsolatos negatív viszonyt" jelenít meg bármilyen módon.
A TikTok intézkedésére azután került sor, hogy a felhasználói észrevették, hogy az utóbbi hónapokban megugrott a súlycsökkentést segítő applikációk hirdetéseinek száma. Ez különösen azért rizikós, mert a videómegosztó alkalmazás felhasználóinak még nagyrészt fejlődő szervezetük van: a 69 százalékuk 16 és 24 év közötti – írja a Mashable. (Ezzel szemben mondjuk a Facebook felhasználóinak majdnem a fele – 46 százaléka – 65 évnél idősebb.)
Korábban az Instagram is vezetett be hasonló intézkedéseket az egészséges testkép megőrzése érdekében, a közösségi médiát használó fiatalok testképe ugyanis a káros reklámok, filterezett képek miatt nagyon sokat torzulhat. 2018 óta például már beszélhetünk Snapchat diszmorfiáról is, amely azt jelenti, hogy a fiatalok plasztikai műtéteket vállalnak be annak érdekében, hogy minél inkább úgy nézzenek ki, mint a filterezett énjük a Snapchaten.