Színtelen koktélokkal támadják a nemi sztereotípiákat két londoni étteremben. A rózsaszín nőies, a kék férfias. Tényleg?
Egy nemzetközi étteremlánc megelégelte, hogy a nemi sztereotípiák még a koktélok között is tetten érhetőek, ezért öt új italt találtak ki. Illetve tulajdonképpen nem is annyira újakat.
Az italokkal nemcsak az a céljuk, hogy feldobják az itallapot, hanem konkrétan a nemi sztereotípiák elleni harcban is be akarják vetni őket.
Not as stupid as I thought it was going to be. Remove the frills or the macho image to make the drinks more accessible. https://t.co/35LRtaNmPK
— Quaffable Reading (@QuaffableRdg) November 11, 2019
A Burger & Lobster a héten jelentette be, hogy két londoni éttermében új, színtelen koktélok közül is választhatnak a vendégek. Az étteremlánc nyilatkozatában azt írta, hogy meg akarnak szabadulni az italokat övező sztereotípiáktól, és hagyni akarják, hogy a vendégeik arra koncentráljanak, ami igazán számít, az italok ízére.
Az új italok olyan fantázianeveket adtak, amelyekből kikövetkeztethető, melyik klasszikus koktélt élvezhetik sztereotípiamentesen a vendégek: Mojito Twist, White Cosmopolitan, Margarita Twist, White Negroni és Piña Colada Twist.
Az étteremlánc egy belső felmérést készített, amelynek az eredményeit nyilvánossá is tették: a londoni Sohóban található éttermükben e szerint a legnépszerűbb a Mojito Twist volt.
A Bread Streeten pedig a férfi vendégek 31 százaléka azért nem választotta a Cosmopolitan vagy a Pina Colada koktélokat, mert a nevük “túl nőiesen” csengett. A női vendégeket szintén befolyásolták a nevek, 11 százalékukat “zavarba hozta”, hogy olyan “férfias” elnevezésű koktélokat rendeljenek, mint például a Negroni.
A Burger & Lobster egy külső felmérést is készíttetett, amely szerint a britek 21 százaléka kényelmetlenül érzi magát a gondolattól, hogy olyan koktélt igyon, amely a “másik nemnek való”.
(Yahoo)
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: