A különösen abszurd szállítás díjára jelölte egy svájci egyesület a dobozolt svájci levegő ázsiai exportját.
A dobozba zárt alpesi levegőt a Swiss Air Deluxe cég szállítja Ázsiába, ezen belül például Thaiföldre, csaknem 20 ezer kilométeres távolságra - közölte hétfőn az Alpok-Kezdeményezés nevű civil szervezet, amely a környezetkárosító áruszállítás ellen küzd.
Az ökológiai szégyendíjra jelölte az egyesület a Migros áruházláncot is 1500 kilométeren át utaztatott norvég ásványvíz árusításáért. Versenyben van a kétes értékű díjra az Aldi áruházlánc is egy olyan holland sertéshúsféleségért, amelyet Olaszországban dolgoznak fel, majd Ausztriában csomagolnak, mielőtt a svájci boltokba kerül.
A kipellengérezett vállalatok higgadtan vették tudomásul a jelölést és azt állítják, csak "optimalizálják" a meglévő szállítási kapacitásokat.
A Swiss Air Deluxe azt állítja, hogy "a tüdőre, a szívre és potenciára is jótékony hatást gyakorló" svájci alpesi levegőt Ázsiába kihasználatlanul visszatérő hajókon szállítják, másfelől reklámot csapnak Svájcnak mint márkanévnek.
A dobozos hegyi levegőt egyfajta légzőmaszkkal vehetik magukhoz a szennyezett levegőjű ázsiai nagyvárosok lakói.
A Voss norvég ásványvíz importjával "vádolt" Migros áruházlánc azzal védekezik, hogy az általa árusított ásványvizek 60 százaléka hazai forrásokból származik.
Az Aldi védekezésképpen azt közölte: igyekszik úgy megszervezni a logisztikát, hogy a lehető legkevesebb szállítóeszközre legyen szükség, és a termékek a lehető leghamarabb célhoz érjenek.