Hevedereket illesztettek helyre, ablakokat zártak le a Duna alján fekvő hajón.
Interjút adott az Indexnek az egyik búvár, aki részt vett a Hableány kiemelését előkészítő munkálatokban. Papp Zoltán több napig dolgozott a víz alatt, sokkal nagyobb vízmélységnél merült, mint az ipari búvárok általában szoktak.
A Duna erős sodrása miatt már az is nehézséget okozott Pappnak és munkatársainak, hogy lejussanak a meder aljára. Odalenn pedig az energiájuk nagyjából 70 százalékát az tette ki, hogy ellentartsanak a sodrásnak, kapaszkodjanak. Annak ellenére, hogy 30-40 kilogrammnyi ólomsúlyt cipeltek.
Papp arról is beszélt, hogy 30-50 centiméteres látótávolságnál dolgoztak, egyebek mellett azon, hogy lezárják a Hableány ablakait. Ezek egy része már az ütközéstől és az erős víznyomástól betört, többet azonban neki kellett bezúznia, hogy a lezáró elemeket a helyükre illeszthesse.
Őszintén mondom, hogy amikor néhány ablakot be kellett törnöm, tartottam attól, hogy előbukkan egy holttest, de szerencsére ilyen nem történt"
– mondta a lapnak.
Azokat a hevedereket is Pappéknak kellett átfűzniük a hajó alatt, amelyek segítségével aztán kiemelték a folyóból. Ehhez a súlyos drótköteleket egyenként kellett a meder aljára vinni, majd a homokos sóderbe fúrt lyukakon átvezetni. Amikor ez nem sikerült, úgynevezett mosótömlővel kellett eltávolítani a hordalékot.
A Hableány és a Viking Sigyn ütközése után bekövetkezett tragédiáról itt olvashatja el az összes hírünket.
(Képünk illusztráció.)