"Kérj egy koktélt, és kapj rá a jótékonyság ízére!" – persze nem mindegy, hogy mi kerül a pohárba.
Legyen kék az ital. A kék az autizmussal élők színe, így már kapiskálhatjuk, mi köze lehet egy koktélnak a jótékonysághoz. Az autizmus világnapján, április másodikán már több budapesti bisztróban, bárban kínálták a Little Step (Kis lépés) nevű kék koktélt, amelynek bevételével a Kis Lépések Alapítványt, s általuk az autizmussal élő gyermekek fejlesztését támogatják. Egész héten.
A jótékonysági kampányhoz csatlakozó helyek vállalták, hogy április 1-7. között forgalmazzák a Little Step koktélt, amelyet a Brodyland mixerei, Dez O’Connell és Metzger Lackó alkottak meg alkoholos és alkoholmentes változatban. Hogy milyen összetevőkből áll, az maradjon a kóstolásig meglepetés, de annyit azért elárulhatunk, hogy mindkét variáns a Monice Blue Curacao sziruptól kapja szép, kék színét.
Mielőtt belekortyolunk a koktélba, azért jó, ha tudjuk, mivel is foglalkozik a Kis Lépések Alapítvány. Az alapítvány szakemberei élen járnak az ABA terápia bevezetésében, alkalmazásában Magyarországon. Az Applied Behavior Analysis – alkalmazott viselkedéselemzés egy olyan gyakorlati módszer, ami a tanulás és viselkedés tudományának alapelveit alkalmazza a szociálisan nem elfogadható viselkedésformák csökkentésében, a helyes viselkedésformák megerősítésében, és új készségek tanításában.
A fejlesztési programokat az érintett gyermekek életkora, meglévő készségei és élethelyzete alapján dolgozzák ki. Mostani kék kampányuk célja, hogy felhívják a figyelmet az autizmussal élők nehézségeire, az érintettek egyre növekvő számára, és az ellátásra szoruló gyermekek fejlesztésének segítésére.
A kampányban részt vevő budapesti vendéglátóhelyek:
The Studios, The Workshop, Mazel Tov, Tereza, Ankert, Nappali Kávéház, Most Kortárs Bisztró, Caviar and Bull, Boutiq Bar, PIÑA Cocktail Bar. A DOBLO borbár külön kezdeményezéssel csatlakozott: minden pohár vagy palack Préselő Borház Rozé 2018 Tokaj bevételét átutalja az alapítványnak.