A cég rengeteg fenyegetést kapott, sokan a bojkottjára szólítottak fel.
A francia sportszeráruház a nagy közfelháborodás miatt visszatáncolt attól, hogy hidzsábot áruljon a futóknak az üzeleteiben. A Decathlon azután döntött a termék felfüggesztése mellett, hogy „példátlan fenyegetéseket” kapott.
Francia politikusok szerint a „futóhidzsáb” szembemegy az ország szekuláris értékeivel, néhányan egyenesen a márka bojkottjára szólítottak fel.
A Decathlon szóvivője azt mondta, a hidzsábot azért akarták piacra dobni, hogy a világon minden nőnek elérhetővé tegyék a sportolást. A sportos fejkendőt 49 országban kezdték volna forgalmazni márciustól.
A Nike egyébként 2017 óta népszerűsíti a sporthidzsábját Franciaországban.
Agnès Buzyn egészségügyi miniszter azt mondta, a hidzsáb által megtestesített nőideált nem érzi magáénak, és jobb lenne, ha a francia márka sem népszerűsítené a muszlim fejkendőt. Emmanuel Macron elnök szóvivője bojkottot javasolt a Twitteren, azt üzenve, hogy nem tud megbízni egy olyan cégben, amely szembemegy az ország értékeivel.