Kis magyar abszurd a sínek mellől.
Pénteken délután nem sokkal három óra előtt több váltó meghibásodott Bicske állomáson, ezért a Herceghalom-Bicske-Szárliget szakaszon ideiglenesen szünetelt a vonatforgalom. Ez idő alatt a Budapest–Győr–Hegyeshalom és a csatlakozó vonalakon az eljutási idők jelentősen megnőttek, az utasoknak 60-120, egyes járatok esetében 120-160 perccel hosszabb menetidővel és a torlódások elkerülése érdekében járatelmaradásokkal kellett számolniuk. A helyzetet belülről írta le a kisalfold.hu-nak B. Zoltán, annak a Sopronba eljutni próbáló kirándulócsoportnak az egyik kísérője, amely közel száz gyerekkel volt kénytelen vesztegelni a Kelenföldi pályaudvaron. A férfi a lapnak azt írta, hogy egyszerre volt bosszús és hálás. Információt sokáig nem kaptak, a vonatinfo rendszere elérhetetlen volt. „És úgy egyáltalán: hogy lehet, hogy 2018-ban, ráadásul az ország egyik legforgalmasabb, kiemelt vasútvonalán egy váltóhiba ekkora fennakadást okozzon?” – tette fel a költői kérdést.
Ugyanakkor hálás, mert „a kelenföldi pályaudvar dolgozói, ha nem is elsőre kitörő örömmel, de emberségesen és a lehetőségekhez képest rugalmasan és támogatóan álltak a kialakult helyzethez a kelenföldi munkatársakkal és a máv startos telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a menetirányítással sikerült megoldanunk, hogy a vonat indulásáig a diákokkal a fűtött, de munkarend szerint már zárva tartó, fűtött váróteremben tartózkodhassunk”.
Azt viszont felháborítónak tartja, hogy „a MÁV-Start részéről, tapasztalatom szerint látványosan nincsenek biztosítva az ilyen helyzetekre elfogadható körülmények”.
Miért fordulhat elő az Magyarországon, hogy a lassan mínuszokba forduló időszakban, bevallottan és tudhatóan a MÁV-START hibájából adódó tetemes késés esetén, egy nagy pályaudvarnak számító, fővárosi vasútállomáson este 20.00-kor az érvényben lévő szabályok szerint megáll az élet? – írta. A teljes levél itt olvasható.
A vasúttársaság közleményben kérte az utasok elnézését a kellemetlenségek miatt.