Borsodi elitgimnáziumok nagyon lecsúsztak a rangsorban, szerintük nem korrekt a lista.
1000 intézmény 1700 képzési formáját tartalmazó listát közölt nemrég a legjobbiskola.hu, amelyben nem csak egy év, hanem öt év érettségi és kompetenciafelmérési eredményeit átlagolták – számoltunk be mi is korábban a friss rangsorról. Ezen a legjobb magyar középiskola a négyéves képzést adó veszprémi Lovassy László Gimnázium lett. A második helyezett a 8 osztályos Deák Téri Evangélikus Gimnázium, a bronzérmet pedig ugyanezen intézmény 4 évfolyamos képzési formája szerezte meg.
A listán azonban több borsodi iskola vezetője is felháborodott – számolt be a Hír Tv. Többek közt a nemzetközileg is kiemelkedő eredményekkel bíró – és általában az iskolai rangsorokban jól teljesítő – miskolci Földes Ferenc Gimnázium a 204. helyre került, a Herman Ottó Gimnázium pedig az 52. lett.
Négy diákolimpiai aranyérem és számos nemzetközi elismerés – a miskolci Földes Ferenc Gimnázium az egyik legnevesebb iskolának számít Észak-Magyarországon. Igazgatója felháborítónak tartja a ragsort. Veres Pál szerint a készítők nem számolták külön az emelt és az alapszinten érettségizők pontszámait, és nem vették figyelembe a tanulmányi versenyeken elért eredményeket sem.
„Az ilyen rangsorok összeállítóinak a felelőssége abban áll, hogy valóban releváns és pontos adatokkal, statisztikailag teljesen helyes módon hozzák létre a rangsorokat. Én egyébként se vagyok rangsorpárti, de nyilván számunkra is jó, ha egy jó helyre kerülünk, itt a marketing része lehet fontos. Itt pont az ilyen típusú hitelrontás nagyon súlyos következményekkel járhat ránk nézve, akár egzisztenciális dolgokat is érint” – mondta az iskolavezető.
A Herman Ottó Gimnázium igazgatója szintén úgy véli, a sorrend nem hiteles, és megtévesztő képet ad a beiskolázás előtt álló diákoknak. Ő a legnagyobb problémát abban látja, hogy mind a két miskolci iskolában van felnőttképzés, amely elrontja ezt a mutatót. „Tudni kell azt, hogy ezek a hallgatók, akik a felnőttképzésbe jönnek, már második esélyesek, és nem feltétlenül javítják, sőt, nagyban rontják egy gimnázium mutatóit. Viszont, ha a nappali tagozatot külön értékelnék, akkor jóval eredményesebb lenne mindkét iskolának az eredménye a rangsorban” – fejtette ki Madarász Péter.
A napokban jelenik meg egyébként a HVG idei középiskolai rangsora.