Egy New York-i divatcég ragaszkodott a valósághoz.
A divatreklámok már sok mindent megmutattak, és kifejezetten az élen járnak, ha provokálásról van szó, a tapasztalat pedig azt mutatja, hogy egy-egy márka hírnevének csak jót tesz, ha a szigorú cenzorok visszahívják a kreatívok alkotásait. A határok feszegetésében is lehet azonban még újat mutatni, a New York-i Eckhaus Latta cég legalábbis egy meglehetősen forradalmi eszközhöz nyúlt a 2017-es tavaszi kollekciója népszerűsítésénél: olyan modelleket keresett a hirdetésekhez, akik vállalták, hogy tényleg, igazából szexelnek a kamerák előtt.
Az inspirációt egy koreai-német fotós, Heji Shin munkájából merítették. Ő néhány évvel ezelőtt készített egy rendhagyó iskolai felvilágosító tankönyvet, amelyben őszinte és tiszta, a pornótól távol álló fotókon keresztül mutatta be a tinédzserek szexuális tapasztalatait.
A márka egyik névadója, Mike Eckhaus azt mondta, számukra azt volt fontos, hogy a szexet, mint valami természetes dolgot mutassák be, nem pedig mint mesterkélt tabut. Mindenképpen pozitív üzenetet akartak közvetíteni, és reflektálni akartak a divat és a szexualitás, a fogyasztás és a voyeurizmus kapcsolatára is. És mindemellett autentikus, igazi emberekkel akartak dolgozni.
Ez azért nem ment olyan könnyen, nem volt egyszerű ugyanis olyan modelleket találni, akik vállalták a részvételt. Végül összeállt egy csapat, akiket Heji Shin a saját hálószobájukban fotózott – fontos volt, hogy otthonos, intim közegben legyenek, hiszen nem profi modellekről volt szó.
A projekt sikerét jelzi, hogy amikor nyilvánosság elé álltak a felvételekkel, a weboldaluk elég gyorsan összeomlott a nagy érdeklődés súlya alatt. Ebből azt a következtetést vonták le, hogy a normális iránt sokkal nagyobb az érdeklődés, mint a szenzációs iránt. Azt a tételt viszont csak alátámasztották, hogy szexszel mindent el lehet adni.