Az okostelefonok és tabletek egy új applikáció segítségével már a közvetlen éttermi kommunikációban is megkönnyíthetik az életünket. Egy spanyol szakember az éttermi rendeléseket könnyítő programot fejlesztett ki.
A rendelkezésünkre álló újgenerációs telekommunikációs eszközöknek és az emberi találékonyságnak köszönhetően már egy étterembe beülve is mindennél bővebb információt kaphatunk az aktuális étel- és italválasztékról. A délkelet-spanyolországi Albacete (Kasztília és León autonóm közösség) városában élő Enrique González Martínez által kimunkált Sírveme elnevezésű app révén a lehető legrészletesebb információkat megkapjuk arról, milyen ételeket és mennyiért választhatunk az adott napon az adott helyen, melyik fogáshoz milyen, honnan származó alapanyagokat használtak fel, és az ételek allergén összetevőiről is tájékoztat. S természetesen meggusztálhatjuk a kiválasztás előtt a rendelni kívánt fogás fotóját is.
Mindez a felszolgálóval való előzetes találkozás és hagyományos rendelés nélkül. Ugyanis a kiválasztott étel- és italrendelésünk rögtön továbbítható a rendelést koordináló személyzet vagy a felszolgáló számítógépére. A Sírveme app a gyorsabb és egyértelmű rendeléseket is elősegíti, szinte minimálisra csökkenthetők a hibás, félreértett vagy a pincér által rosszul megjegyzett rendelések. Egyben lehetőség van arra, hogy lényeges visszajelzéseket tegyenek a vendégek, egy minőségskálán értékeljék az ételeket, s a vendéglátóhely személyzetének munkáját. További lehetősége az applikáció alkalmazójának, hogy a kedvenc éttermi menüiből összeállítást készítsen.
Egyre több felhasználó tölti le az ingyenes Sírveme appot, bár még eléggé behatárolt a helyek száma. Az éttermek még alig fedezték fel a benne rejlő lehetőséget, legalábbis a feltaláló/fejlesztő szűkebb pátriájában. Senki sem lehet próféta a saját hazájában? Merthogy olyan spanyol nagyvárosok vendéglátóhelyein, mint Valencia és Murcia viszont folyamatban van az app telepítése. Remélhetően a jó tapasztalatok villámgyorsan terjednek, s ez mind több helyen – akár nálunk is? – felkelti az érdeklődést az első éttermi rendelős app iránt.