Ársapka nincs, felár van: még sokat kell várni, hogy olcsóbb legyen a benzin
Fontos tényezőt azonosított egy jegybanki elemzés a magyar üzemanyagpiacon. A verseny újbóli beindulása nyomán talán lefelé indulhat a régió egyik legmagasabb árszintje.
Fontos tényezőt azonosított egy jegybanki elemzés a magyar üzemanyagpiacon. A verseny újbóli beindulása nyomán talán lefelé indulhat a régió egyik legmagasabb árszintje.
A Mol üdvözölné, ha Szerbiában a NIS szerb olajipari vállalat és a szerbiai kiskereskedők közötti szerződés lejártával az év végén megszűnne a NIS beszállítási monopóliuma, és a Szerbiában jelenlévő külföldi vállalatok is szállíthatnának benzint a szerbiai magán benzinkutaknak.
Miközben a benzin iránti kereslet tavaly 2,6 százalékkal csökkent, a gázolajé 3,2 százalékkal nőtt 2009-ben, s így összességében 0,4 százalékkal volt nagyobb az üzemanyagok forgalma, mint 2008-ban.
Míg az európaiak a pénzügyi válság miatt kevesebbet autóznak, addig Magyarországon nőtt az üzemanyag-fogyasztás, aminek a Levegő Munkacsoport szerint az egyik fő oka az, hogy egyre romlik a közösségi közlekedés színvonala, s háttérbe szorul a vasúti árufuvarozás.
Bevétel tekintetében az osztrák OMV olajipari társaság megelőzte a Mol Romaniát a román üzemanyagpiacon, így a magyar társaság az ötödik helyre szorult vissza, adta hírül keddi számában a Ziarul Financiar című román napilap.