Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#üzemanyag

hvg360 Tiszai Balázs

Itthon is bevezettek volna januárban egy modern, környezetkímélő üzemanyagot, de az utolsó pillanatban valaki elkaszálta

Európa-szerte egyre nagyobb az érdeklődés a HVO100 típusú biodízelfajta iránt, mely a hagyományos dízelhez képest már nem 60, hanem 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást ígér. A szállítmányozásban dolgozó magyar sofőrök is ismerik, és igénylik is, hogy a hazai kutakon kapható legyen, mert egyes nagy, nemzetközi megbízók már kikötik, hogy csak ilyen anyaggal hajtott kamionokkal hajlandók az árujukat szállíttatni. Sokáig úgy volt, hogy 2025-től itthon is kapható lesz, <strong>a jövő évi adócsomagban</strong> <strong>benn is voltak</strong> a törvénymódosítók, de mire a parlament elé kerültek, kiszedték azokat a csomagból.

hvg360 Kovács Gábor

Három miniszter tekergeti az üzemanyagárak potmétereit, közben izzadnak az autósok és a benzinkutasok

A kormány rövid átfutási idővel és jelentősen emeli az üzemanyag-kereskedők energiahatékonysági kötelezettségét. Technikailag nincs szó visszamenőleges adóemelésről, a kis benzinkutaknál ez mégis visszamenőleges közteheremelésként csapódik le. Az intézkedés a nagy kútláncok költségeit is növeli. Ennek alapesetben áremelést kellene okoznia, de egyelőre nem világos, mekkorát. És ott van Nagy Márton, a kormány árcsökkentésért felelős minisztere.

hvg360 Tiszai Balázs

Az izraeli és iráni bombák az üzemanyagárakat is felrobbantották, de meddig drágulhat még a tankolás?

Október eleje óta a közel-keleti konfliktus eldurvulása miatt rohamosan drágul a nyersolaj, és ezt a benzinkutak árai is követték. A magyar tankolókon tovább sújtja, hogy az olaj-, illetve az olajtermékimport szempontjából meghatározó dollárral és euróval szemben is gyengül a forint. Mi jöhet még a hazai kutakon és pontosan melyek a kockázatok a globális olajkereskedelemben?