A Zalando megveszi az About You-t 1,3 milliárd euróért
A fő tulajdonosok már elfogadták a célár fölötti, 6,5 eurós részvényenkénti ajánlatot.
A fő tulajdonosok már elfogadták a célár fölötti, 6,5 eurós részvényenkénti ajánlatot.
A nyár elején Luciano Benetton lemondott a divatmárka elnöki posztjáról, majd június 18-án új vezérigazgató is érkezett a cég élére, de még mindig kérdéses, hogy mi lesz a színes kötött ruháiról és provokatív reklámjairól híres divatcég stratégiája a kínai ultra-fast fashion ellen. És mi lesz az egymilliárd eurósra duzzadt veszteséggel.
Volt egyszer a tucatdivat, aztán jöttek annak mindenféle alfajai – most pedig vár ránk a világ legsemlegesebb márkája. Elmentünk a szlovák fővárosba bemelegíteni a nagy budapesti boltnyitás előtt.
A franciák megsarcolnák a fast fashion gyártókat, de mire mennének vele? Ha átmegy a törvényjavaslat, precedensértékű lehet, viszont az egyik legfőbb üzenete, hogy nem a vásárlásról és a túlfogyasztásról szoktatnák le az embereket, hanem erősítenék a helyi termékek pozícióját az olcsó ázsiai import helyett.
A Zara és a H&M éppen a gyakran frissülő kínálattal és az alacsony árakkal tört be a divatiparba, most a még gyorsabb és még olcsóbb kínai vetélytársakkal szemben kell védekezniük.
Míg a 2008-as válságból az olyan fast fashion márkák emelkedtek ki abszolút győztesként, mint a Zarát is gyártó Inditex, a mostaniból a még gyorsabb, az úgynevezett ultra fast fashion márkák profitálnak kőkeményen. De a mára szinte jó öregnek számító fast fashion szegmensen sem ütött akkorát az elmúlt egy év és a pandémia, hiába látunk bezárt üzleteket.