Ha nem Vajna, akkor a bizalmi embere nyomul a rádiós piacon
Radio Investment néven alapított céget Andy Vajna egyik bizalmi embere.
Radio Investment néven alapított céget Andy Vajna egyik bizalmi embere.
Miközben az RTL- és a TV2-csoport között ádáz háború dúl, hogy melyik a nézettebb csatorna, a Fidesz hátországában a hvg.hu értesülései szerint újból felmerült, hogy meg kéne törni a televíziós méréssel foglalkozó cég, az Nielsen Közönségmérés Kft. monopóliumát. A választások előtt a rádiós méréseket uraló cég már tulajdonost is cserélt, és a Simicska-birodalom egyik régi – ám a piacon nagy tekintéllyel bíró – vezetőjénél kötött ki. Az adásvétel okairól alig lehet tudni valamit, a cég ráadásul eddig is egy kormányközeli cég tulajdonában volt.
A kormányzati kampánypénzek és állami cégek rádiós reklámköltéseinek közel fele a fideszesként elkönyvelt nagyvállalkozó, Nyerges Zsolt rádiójához, a Class FM-hez folyik be már a második éve. A legnagyobb állami reklámozó, a Szerencsejáték Zrt. rádiós reklámkiadásainak 82 százalékát, 580 millió forintot költött tavaly a Danubius egykori frekvenciáján sugárzó rádióra. Közben a vetélytárs, a Székely Gábor volt SZDSZ-es politikus tulajdonába került Neo FM nagy bajban van, ha nem rendezi a díjtartozásait a Médiatanács felé, napokon belül lekapcsolhatják. A Sláger utódja idén egyetlen fillér állami reklámpénzt nem kapott. Közben a médiahatóság teljesen átírta a 2009-ben politikai botrányok közepette készült szerződést a két rádióval, jelentősen csökkentve a fizetendő éves díjukat.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa szerint a testület által elfogadott díjszámítási rendszer és az új jogi szabályozás következtében megújulhat a rádiós piac a következő két évben. Az új díjszámítási rendszer következtében igazságosak, arányosak lesznek a szolgáltatói díjak, s ez a tényleges gazdasági verseny alapjaira helyezi a kereskedelmi műsorszolgáltatók üzleti tevékenységét - közölte a médiatanács szóvivői irodája vasárnap az MTI-vel.
Rossz helyzetben van a rádiós piac a szektort érintő válság miatt, de a hazai tartalompiacon belül a rádióknak komoly szerepük van, a külföldi példák pedig derűlátásra adhatnak okot - mondta Módos Márton, az Inforádió ügyvezető igazgatója a Napi Gazdaság által szervezett "Üzlet-e a média 2011-ben?" című konferencián.