Generációs és régiós különbségek is vannak a hangulatjelek használatában, mutat rá egy friss felmérés. Van, ami teljesen mást jelent a fiataloknál, mint az időseknél. 🧐
Az elmúlt egy évben érezhetően javult a magyarok társas kommunikációjának színvonala az online térben – ezt mutatja a Microsoft legfrissebb, az internetes veszélyeket és azok hatásait vizsgáló nemzetközi kutatása. A hírnév károsítása, a kéretlen szexuális jellegű ajánlatok és a megfélemlítés, zaklatás terén következett be a legjelentősebb javulás Magyarországon. A gyűlöletbeszéd, a félrevezetés és a diszkrimináció ugyanakkor továbbra is hangsúlyosan van jelen az online térben és ezek súlyos, főként lelki ártalmakat okoznak az áldozatoknak.
Az internetet eredetileg jó dolgokra találták ki: egy új világ, ahol az emberek ítélkezés nélkül, szabadon kommunikálhatnak. Bárki, aki megosztotta már a véleményét online, megerősítheti, hogy az internet végül nem ez lett. Mit mondanak az online kommunikáció állapotáról a feministák?
Minden negyedik távkapcsolatban élő, vagy arra kényszerült pár úgy érzi, hogy a fizikai távolság ellenére köteléke a veszélyhelyzet ideje alatt tovább erősödött társával – derül ki a Huawei Technologies Hungary 1000 fős, reprezentatív online felméréséből. Egy ember átlagosan 9 másikkal tartott rendszeres kapcsolatot online, naponta mintegy 45 percet töltött videohívásokkal. Akinek technikai gondja akadt, az nem hardverre, hanem leginkább a netkapcsolatára panaszkodott.
A hazai Facebook-univerzum egyik legfajsúlyosabb képviselője a választás előtti hetekben úgy érezte, nem hallgathat tovább. A kormányváltást szorgalmazó bejegyzésének hozzászólásaiból szemezgettünk – vannak érdekesek.
Pénteken a tízmillió futballedző országának lakói egytől egyik humánerőforrás-menedzserré változtak át. Mialattt a Tesco-dolgozók egy része sztrájkol, jószándékú segítők, csuklóból bérstratégiát írók és egyszerű vásárlók is folyamatosan írják hozzászólásaikat a vállalat Facebook-oldalára.
Újabb bekezdéssel gazdagodik a Debreceni Egyetem botrányának online kommunikációs fejezete. Rákosi Mátyás most nagyon örülne, de alighanem így is van, aki elégedett.
"Gyerekes sértődés!! Kommenteket, értékelést törölni!! Nem menekülhettek a sorsotoktól! Nem fogja a magyar nép tűrni a putyini s*ggny*lást!!" – üzenik a Debreceni Egyetem vezetésének az intézmény Facebook-oldalán.
Repülőjegy-vásárlás, Facebook-komment vagy cicásvideó-megtekintés – az online és mobil aktivitásunk rengeteg nyomot hagy maga után. Milyen mértékben használják fel ezeket a nagyvállalatok? Erre a kérdésre kereste a választ 21 élvonalbeli hazai cég digitális adattudatosságát vizsgáló tanulmányában a POSSIBLE kreatív ügynökség.
Fizetős falak, az iPad és konkurenseinek megjelenése, a Facebook diadalmenete és az okostelefonok terjedése - ezek voltak 2010 trendjei az online médiában a Médiablog szerint.