Az autópálya-üzemeltetéshez hasonlóan koncessziós megoldással vonhat be tőkét a kormány a vasútfejlesztésbe. A vasút magánosítására készült ötletbörzének egy szűk kör lehet a nyertese.
A kormány 35 évre kiszervezi szinte a teljes hulladékgazdálkodást. A koncesszor óriási feladatot és százmilliós, milliárdos kötbérek rémét veszi a nyakába, cserébe egy egész iparágban élet és halál ura lesz.
Nagy hajtásban, hetek alatt vezényelnék le az egyetemi modellváltást az orvosképzést nyújtó egyetemeknél. Bár az intézmények hivatalosan maguk kérhették ezt, több jel is arra utal, hogy valójában belehajszolják őket a nagyobb önállósággal, több pénzzel és régiós vezető szereppel kecsegtető, de végső soron az autonómiájukat fenyegető váltásba. Mindezt lehetőleg még azelőtt sínre tennék, hogy élesedne az orvosok jogállásáról szóló törvény. A kérdésről csütörtökön dönthet két egyetem szenátusa is, Pécsen például cikkünk megjelenésekor kezdődik az ülés, ahol az ellentmondások miatt a rektor inkább levette napirendről a kérdést.
A görög kormány hozzálátott az állami tulajdonban lévő szerencsejáték vállalat, az OPAP privatizációjához. Az ide kapcsolódó pályázatot csütörtökön írták ki.
Bulgária ismét felkínálja eladásra az állami tehervasút (BDZ) részvényeinek 100 százalékát, miután az első kísérlet a csekély érdeklődés miatt sikertelen volt - mondta Ivajlo Moszkovszki közlekedési miniszter hétfőn a bolgár közszolgálati rádiónak.
Az egységes és integrált állami vagyon-nyilvántartási rendszer létrehozásával több, mint két évtizedes adósságát törleszti a magyar politikai elit. Nemcsak hosszú ideje teljesítetlen kötelességének tesz eleget, de mérleget készíttet az elmúlt két évtizedről. Érdemi választ keres arra a kérdésre is, hogy pontosan mi is történt a magyar gazdaságban a rendszerváltás óta?