Lerobbant a kék metró
Műszaki okok miatt nem járt a 3-as metró a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között. A forgalom este háromnegyed kilenckor helyreállt.
Műszaki okok miatt nem járt a 3-as metró a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között. A forgalom este háromnegyed kilenckor helyreállt.
Tervváltozattól függően 150-250 milliárd forintba is kerülhet az M3-as metróvonal felújítása, amely 2014 és 2020 között lehet – közölte a Főpolgármesteri Hivatal és a Budapesti Közlekedési Központ csütörtökön.
Egymillió forintos kárt okozhat a BKK-nak, hogy egy 142 méteres szakaszon vasrácsokat loptak el kék metró vonalán.
További metrószerelvényeket adna a francia Alstom cég Budapestnek a késedelmes szállítás miatti követelések fejében, a kocsik a 3-as vonalon futhatnának.
A BKV is elismeri, hogy a 3-as metróvonal mostanra elérte azt az élettartamot, amikor már felújításra szorul, erre azonban egyelőre nincs pénz. A közlekedési cég ugyanakkor állítja: a vonal biztonsággal üzemeltethető. A kedden bevezetett sebességkorlátozás miatt előfordulhatnak késések és zsúfoltság is.
Kedd reggeltől 80 km/óráról 60 km/órára korlátozzák a legnagyobb megengedett sebességet a 3-as metró teljes vonalán - írja az Index. A változás oka, hogy csökkenteni kell a beszivárgó talajvíz miatt korrodálódott vasbeton pályalemezek terhelését.